Ilmselt te ei tea. Või siis ei huvita.

Igatahes on uuel muusikal väga keeruline Eesti lugude edetabelisse tõusta. Nimetatud tabel on juba kuid äärmises stagnatsioonis. Ja see osutab minu arust sellele, kuivõrd hädavajalik on, et Spotify looks lõpuks ometi Spotify endapoolse Eesti muusika playlist’i. Oodata seda on, aga ta võiks realiseeruda kiiremini. Muu maailma muusika kohta näivad digitaalselt muusikat tarbivad inimesed kiiresti ja hõlpsalt infot saavat – värsked piiritagused lood ja albumid tõusevad kohe tabelitesse –, aga Eesti muusika asjus magatakse. Või siis ei promo end artistid digikanalites piisavalt hästi? Ei saa ju see muusika niivõrd laialdaselt suurele publikule igav ja vilets olla, et selle asemel eelistatakse kuulata lugusid, mis on puhuti lausa kaks aastat vanad.

Jah, see porisev ja pikk sissejuhatus tähendab, et ei ole mingit action’it Eesti lugude tabelis. Ühtki uut tulijat esimese 40 seas pole ning paremusjärjestuse ülemine ots – kohad esimesest üheksandani – on täpselt samadel positsioonidel nagu eelmisel nädalal. nublu „öölaps!“ ja nii edasi.

Singlite tabelis on nublu „öölaps!“ aga seljatatud – „öölaps!“ on tagurdanud kohale kaks ning esimeseks on uue tulijana tõusnud XXXTentacioni värske postuumne singel „Arms Around You“, kus teevad hukkunud räppariga koostööd Lil Pump ja Swae Lee.

XXXTentacion on korra „öölapsel“ esikoha ära võtnud. Pooleteise kuu eest, kui tema ja Lil Peepi ühine „Falling Down“ korraks liidriks põrutas. Ja siis, pärast esimese elevuse lahtumist, esikoha taas nublule loovutas.

Eks tulevastes raportides saa teada, kas on tegu taas hetkelise vilksatusega või jätkub „Arms Around Youl“ pikemalt rammu liidrikohal püsimiseks. Igatahes on sama lugu sel nädalal lennanud number üheks ka Lätis ja Leedus.

Singlitabeli uute tulijate seas on veel esikümnesse tõusnud prantslane DJ Snake, kelle koos Selena Gomezi, Ozuna ja Cardi B-ga esitatud „Taki Taki“ on vallutanud esikohad pooltes Ladina-Ameerika edetabelites ja on nüüd Eestis auväärselt kuues.

Altpoolt – kohtadel 38 ja 39 – leiab vastavalt veel pundi Ellie Gouldingu, Diplo ja Swae Lee „Close to Me“ ja KAZKA „ПЛАКАЛА“.

Olulistest tõusjatest tasub märkida ära Ava Maxi „Sweet but Psycho“, mis on kohalt 11 roninud üpris kõrgele, 3. kohale.

Albumite poolelt. Seal on seis kõige huvitavam. Kokku üheksa uut tulijat ja nende hulgas pole sel korral üllatuslikul kombel ainsatki trap-albumit! Hämmastav.
Kohal 40 näiteks a cappella ansambli Pentatonix jõulualbum. Kohal 37 Vennaskonna kogumik „Priima“. Kohal 36 Queeni „Bohemian Rhapsody“, mis on aktuaalse kinohiti soundtrack, ja seesama Queeni kinohitt on toonud tabelisse ka Queeni „The Platinum Collectioni“. 23. kohale.

Nii. Siis on albumite esineljakümnesse veel astunud Taani leebet singer-songwriter’lust viljelev Lukas Graham (album „3 (The Purple Album)“ 32. kohal), reiviveteranid The Prodigy („No Tourists“, 29. kohal), digipoppi valmistav rootslanna Robyn („Honey“, 26. kohal), Tom Odelli värske teos („Jubilee Road“, 20), ja kõige kõrgemal kohal on vaata et eksperimentaalne pop lausa!

Jaapanlase Joji esikteos „BALLADS 1“, kus teevad teiste hulgas produtsentidena kaasa põrandaaluse elektroonika ja tantsumuusika produtsendid, nagu Jam City, Shlomo, Clams Casino, Thundercat... Veidraid ballaade täis albumi autor Joji on endine kuulus juutuuber. Just YouTube’is alustas Joji meelelahutaja karjääri, pidades seal segase ja värvika sisuga väga populaarset kanalit, mille ta eelmisel aastal sulges, et popmuusikale pühenduda.

Muide, just tema kanalist sai alguse aastal 2013 tervet maailma hullutanud Harlem Shake’i tantsumeem, mis tõukas superhitiks Baaueri samanimelise loo. Jah, just tema selle asja käivitas.