“Selveri mahtude pideva kasvuga on Kulinaaria tootmisjõud olnud pikalt piiri peal ja me pole end seetõttu turul avalikult näidanud. Nüüd on meil aga tootmise laienemine projekteeritud, mis annab meile 2020. aasta kevadest võimaluse toota ka väljapoole omaenda kontserni, samuti teha alltöövõttu näiteks private label’ite tootmisel, arendada catering-teenust ja nii edasi. Uued tootmis- ja pakendamisliinid on moodsad, mis annab meile võimaluse olla äärmiselt kiired, paindlikud ning pakkuda lahendusi nii väikestele kui ka hiigelsuurtele tellimustele,” räägib uuendustest Kulinaaria juht Andres Heinver.

Selverile lisaks on võetud juba praegu siit ja sealt uutelt klientidelt tellimusi – toodangut müüakse ka horeca ja mugavustoitude sektoris nii Eestis kui ka Skandinaavias.

Väikestest pidudest suurte kogunemisteni

Kulinaaria idee on arendada kolme põhilist ärisuunda. Esiteks klassikalist valmistoidu ja pooltoodete suurtootmist, kus tehakse koostööd teiste suurte toiduettevõtete ja jaemüügikettidega. Teine suund on aga uudse e-poe lahenduse ja peolauateenuse arendamine, mille puhul on tegemist detailsema ja personaalsema teenusega – ühelt veebilehelt on võimalik endale tellida korraga kõik peoks, kogunemiseks või vastuvõtuks vajalik, seda siis alates 2019. aasta sügisest.

“Kuna meie tootesortiment on väga lai, on võimalik e-poest valida eraldi kõik peoks vajalik toidukraam, selle eest pangalingi kaudu maksta ning me transpordime kogu kauba 24 tunni jooksul kas lähimasse Selverisse või toome kulleriga kohale. Kuna meil on Selveriga sünergia, hakkame pakkuma ka ettevalmistatud teemaõhtusööke, näiteks Aasia või Vahemere õhtusöögid, kus meie kokad ja Selveri inimesed on pannud kokku terve õhtusöögi – toit, veinid, veed, nõud ja nii edasi. Mõte seisneb selles, et meie käest saab piltlikult restorani koju tellida,” selgitab Heinver mõtet, mis siis praegu on samuti sügiseses ajakavas.

Kolmandaks ärisuunaks saab olema täisteenusega catering-lahendus ehk rätsepaülikonna stiilis lahendusi pakkuv Gurmee Catering. See kaubamärk on olnud turul juba enam kui kuus aastat ning 2020. aastast saab täiesti oma köögi, mis annab võimaluse täiesti uueks kvaliteediks ja mahuks.

“Kui muud lahendused on loodud Kulinaaria enda toodete põhjal, siis Gurmee Cateringiga pakume just seda, mida kliendil vaja – kui soovitakse õhtusöögiks võikala või eelroaks ulukiliha, siis täpselt nii ka teeme. Siiani suurim catering-üritus meie jaoks oli pakkuda 3000 inimesele lauateenindust. Saime kenasti hakkama, kuigi selline suurus pole ühelegi firmale niisama teha,” mainib Kulinaaria juht, kes lisab, et nende catering-teenuse võimekus ongi kümnetest inimestest tuhandeteni.

Suurim nii mitmekesise tooteportfelliga suurköök 1000 kilomeetri raadiuses

Praegu toimetab Kulinaaria 4000-ruutmeetrisel üldpinnal, uue arendusega tuleb sama palju ruumi juurde. See tähendab aga mitte kahekordset, vaid palju suuremat tootmismahtude tõusu, sest tänu uudsele sisseseadele laieneb toidukategooriate hulk, mida Kulinaaria suudab pakkuda.

“Oleme oma valdkonnas kindlasti Eestis suurimad. Samas oleme otsinud, kes võiks olla meie konkurendid väljaspool ning nii mitmekesise valiku ja tootmisvõimekusega toidutootmisettevõtet pole me 1000 km raadiuses leidnud,” mainib Heinver.

Kulinaaria juhi sõnul ei tähenda see, et nende jutule võiksid tulla ainult need, kellel on vaja üüratult suured kogused toota. Heinver ütleb kõigile, kellel on vaja midagi toidualast toota või pakendada: “Tulge kohale, arutame asja ning leiame kindlasti lahenduse.”

“Meie üks suurim tugevus on paindlikkus ning kuna meie mahud on suured, siis ka hind on mõistlik. Argumendina toimib seegi, et nii palju kui võimalik, on kogu Kulinaaria tooraine värske ja eestimaine. Ideaalis võiks tulla tellimus 24–36 tundi enne vajadust, siis saame planeerida ja toota, mida vaja. Kuna saadame iga päev majast välja 13–14 tonni toitu, siis pisut planeerimist on vaja teha,” mainib Heinver.

Kui paindlikkus, kiirus, hind ja kodumaisus ei ole veel piisav põhjus Kulinaariat oma partneriks valida, siis ettevõte on valinud oma toitudele ka tervislikkuse suuna – nii vähendatakse pidevalt toitudes soola- ja suhkrusisaldust, maitseid antakse aga muude naturaalsete lisanditega.

Tootearenduses võtab Kulinaaria arvesse ka tarbijate tagasisidet ja soove ning arvestab toidumaailmas valitsevate trendidega.

Jaga
Kommentaarid