17.04.2009, 00:00
Chris Cornell “Scream”
Grunge- ja rock’istaar astus R’n’B-“ämbrisse”.
Chris Cornell
“Scream”
(Mosley Music/Interscope)
Chris
Cornell – kunagiste super-rock-ansamblite Soundgarden ja Audioslave
juhtfiguur – on kogemata võtnud lõbustava, aga
mõttetu ülesande:
osutada, kui lämmatavalt konservatiivne on traditsioonilise
(hard)-rock’i publik. Nagu me seda ei teaks, kuid naljakas on siiski.
Kolmanda sooloalbumi on grunge-crooner Cornell valmistanud koos
rokimehe suurima jälestusobjektiga – futu-funk-veterani, moodsa
pop-saundi tugisamba Timbalandiga. Juba ajab naerma, eks. Nii on
katkematu muusikavooga “Scream” – oopus, mida Cornell ise
võrdleb Pink
Floydi “The Dark Side of the Mooni” ja Queeni “A Night at the
Operaga”
ja mida peaks tema sõnul ühe hingetõmbega, klapid peas,
kuulama –
tüüpiliste Timbalandi biitide ja firmaefektidega muusika, kus
üleliia
maskuliinse ja kareda häälega vend, kelleks võiks pigem Rod
Stewart kui
Cornell olla, peale laulab ja röögib. Rock-vokaaliga harilik
Timbalandi
R’n’B, kus Timba uute lahenduste leidmisega vaeva ei ole
näinud.
Sellega olekski kõik öeldud. Aga plaadil on omaette multimeedia osa
–
need on rock’i-meeste kommentaarid netiavarustes Cornelli reetlikule
albumile. Põhimõtteliselt on nad Cornellile juba haua kaevanud ja
ropendavad ja oksendavad selle ääres. Ei viinud teda rivist välja
12aastaselt alustatud alko- ja narkohobi, aga tunnike Timbalandiga näib
viivat. Paraku.
Mõistagi on “Scream” parim
album, millega igavas
rock’is vaevelnud Chris Cornell eales seotud on olnud. Ja kõige
veidram
plaat, kus Timbalandi käsi mängus.
7