Võib-olla pole kuraatoril sünnis oma näitust lehes seletada; aga Tõnu Sood, Eesti ilmselt aegade originaalseimat kujundusgraafikut, tuleb uutele põlvkondadele ikka ja jälle eeskujuks tuua. Soo looming, millest ehk kuulsaim on ajalehe Sirp ja Vasar aastatepikkune kujundamine, moodustab iseseisva peatüki Eesti tihti liiga laenulises graafilises disainis. Soo on miksinud juugendit, barokki, vene konstruktivismi ja ameerika psühhedeeliat ja suutnud sellest kõigest kokku saada ikkagi väga personaalse kujundimaailma, mis ilmneb nii joonistustes kui ka kirjakompositsioonides. Lisaks omamütoloogiate konstrueerimine ja nüüdsed, hoopis teistmoodi, leidesemeist fotolavastuslikud tööd.


“Läbi aegade on Soo tööd mulle alateadlikku õudust tekitanud, see on nõiduse ja keemia maailm,” ütleb põlvkonnakaaslane, disainer ja fotograaf Jaan Klõšeiko ja selgitab, miks Soo roll Eesti kunstis on võrreldav Tõnis Vindi omaga: mõlemad on jäärapäiselt sõltumatud ja tänaseni pühendunud oma asja ajamisele.


* Näitus on avatud (NB!) kuni 8. märtsini, ning lisaks Kaalepile on näituse kuraatoriks ja kujundajaks Tiiu Pirsko.