Mullu toodeti maailmas umbes 70 miljonit sõiduautot. Neist kümme miljonit – ehk iga seitsmenda – valmistas Volkswageni kontsern: Volkswagenid, Audid, Seatid, Škodad, Porsched, Bentleyd, Lamborghinid, Bugattid. Nii vaadates on kontserni disainijuht Walter de Silva (64) maailma mõjukaim autodisainer. Lisaks valvab ta veel Volkswageni tarbesõidukite, Scania ja MANi veokite ning Ducati mootorrataste kujustamise järele.

Tänavu Genfi autonäituse eel hakkasin otsima võimalust seal de Silvat usutleda, ehkki erilist lootust ei hellitanud. Olin küsimused välja mõelnud ja mõnelt kolleegiltki uurinud, mida nad kuulsalt disainerilt pärida tahaksid, ent Volkswageni pressiosakonnast vastust ei tulnud ega tulnud. Isegi eitavat mitte.

Viimase näituse-eelse nädala reede õhtul kell pool kuus, kui ma olin igasuguse lootuse minetanud, kolksatas aga e-postkasti sõnum: Walter de Silval on minu jaoks näitusel pool tundi aega.

Istun Volkswageni näitusestendi (mis on tegelikult keskmist sorti kortermaja mõõdus) tagatoas Walter de Silva kõrval. Peale meie on seal veel kaks PR-töötajat (sealhulgas kontserni kommunikatsioonijuht Michael Lange), de Silva isiklik sekretär ja tõlk.

Jah, tõlk. Mina esitan oma küsimused inglise keeles ja ehkki itaallane de Silva valdab inglise keelt väga hästi (tema töö käibki enamjaolt selles keeles), tahab ta vastused anda siiski emakeeles. Saan temast täiesti aru, sest emotsioonide (neid ma ju intervjuust ihkan!) väljendamiseks on see kõige parem.

Kui te 2007. aastal Volkswageni kontserni disainijuhiks saite, tootis see umbes viis ja pool miljonit autot. Nüüd on aastatoodang kümme miljonit ehk peaaegu kaks korda suurem. Kas see võiks tähendada, et olete maailma parim autodisainer?