Mägi Viinistus
Spetsiaalselt Mart Kivastiku näidendi lavastamisega Viinistu Kunstimuuseumisse organiseeritud Konrad Mäe maalinäitus täidab mitut otstarvet. Kõigepealt – Mäe näitus on tänavuse suve tähtsaim klassikanäitus. Kivastiku täitsa huvitava ja vaimuka näidendi vaatajale, kes ei tea Mäest rohkem kui nime ja maali “Capri” eest väljakäidud rekordilist summat (“kus ripub see miljoni krooni maal”, kuulsin korduvalt koorekihist publikut muuseumisaalis omavahel arutamas), annab valik läbilõike eesti Suure Koloristi erinevatest perioodidest. Shedöövritena säravad seintel Mäe kirkad Itaalia-vaated. Näituse koostaja Maie Raitari seinateksti puhul tekkis mul aga küsimus: kus on professor Voldemar Vaga väitnud, et peab Mäe loomingu tipuks naisteportreid? Mägil on võrratuid portreid, kuid oma parima andis kunstnik ikkagi maastikužanris. Alfred Vaga sõnul mõjuvad Mäe viimased, Saadjärve maastikud lausa ilmutusena. Pealegi pole portreedevalik Viinistus kõige esinduslikum. Muide, ekspositsiooni kaootiline ülesehitus ei tule jälgimisel kasuks, kronoloogiline järjestus oleks sobinud märksa publikusõbralikumalt, sest näituse pedagoogiline funktsioon on ju ilmne.