24.03.2011, 00:06
Maria Minerva – Eesti esimene hüpnagoogilise popi staar
Siim Nestor kirjutab Maria Juurest – tänavu lühikese aja jooksul muusikamaailma pool-unes, pool-ärkvel kihtides ilma teinud lauljatarist ja muusikust.
Millest koosneb hüpnagoogiline popmuusika? Oluline osa on unelevad, unistavad, ka uimerdavad meloodiad, millest justkui kajab mälestusi millestki, mis oli, ja millestki, mida ei olnud. Näiteks kui 80ndatel lapsepõlve pidanud nooruk üritab instrumentide taga meenutada kuidas kõlas õrnas eas läbi seina kostunud MTV või FM-popi raadio. Oluliseks on saanud ka tuhm, justkui olematu saund. Siin on tegu paratamatusega, sest enamasti on hüpnagoogilise popi artistid üle maailma iseõppinud ja isekatsetavad magamistoamuusikud, kes salvestavad ja valmistavad oma muusikat kodus (seal samas magamistoas siis näiteks) üliprimitiivsete tehniliste vahenditega. Sellest paratamatusest on saanud ka hägu-popi võlu. Ja mida ühel muusikul vaja läheb? Väga lihtne küsimus – ennekõike muidugi musikaalsust. Maria Juur – artistinimega Maria Minerva – teadis juba pikka aega, et tema sees on musikaalsust. Hüpnagoogilise popi lõdvad reeglid lasid tal lõpuks ometi muusika enese seest valla päästa. Maria poolt tudengikorteris Londonis salvestatud muusika on jõudnud nüüd maailma peale. Respekteeritud Los Angelese plaadifirma Not Not Fun on tänavu välja andnud ja läbi müünud juba kaks Maria Minerva reliisi, ja kaks järgmist on veel soolas. Juba saab ta kontserdipakkumisi üle ilma. Hüpnagoogilise popi maailm võib olla küll väike, kuid ta on mõjukas, ja meie Maria on seda muusikailma nurka täiega vallutamas.