Laevareisid ürglooduse keskele
Kui 1891. aastal tekkis idee avada laevatee Trondheimi ja Hammerfesti vahel, peeti seda võimatuks pimedate tormiste talvede tõttu, ja öisest sõidust ei tahtnud suured laevakompaniid kuuldagi. Väljakutse võttis vastu suhteliselt uus väike kompanii Vesteraalens Dampskibsselskap kapten Richard With’i juhtimisel. See oli kommunikatsioonirevolutsiooni algus: rannikualade elanikel ja tööstusettevõtetel oli lõpuks käsutuses transport, mis mõistliku ajaga ühest kohast teise viis. Enne kulges kiri Trondheimist Hammerfesti suviti kolm nädalat ja talviti kuni viis kuud. Nüüd loeti kirja saabumist päevades ja pole midagi imestada, et firma sai nimeks Hurtigruten.
Algusaegadest saadik oli eelarves sissetulekute real ka turism. Nii saidki sellised eraldatud kohad nagu Lofoten, Trollfjorden, Hammerfest ja Nordkapp mitte ainult ligipääsetavaks, vaid ka väljaspool Norrat tuntumaks.
Suveperioodil on Hurtigruten praktiliselt välja müüdud, talveperioodil on laevadel ruumi lahedalt. Varakevadel ja sügisel ning talvel näitab loodus võimsamalt ka oma tegelikku palet. Suvel maksab Bergen-Kirkenes-Bergen ringreis 26 000 eesti krooni ringis, üks ots aga 15 000 – hinna sees on muidugi kajut ja kolm söögikorda päevas. Sõltuvalt reisi pikkusest, laevast, kajutitüübist ja aastaajast võib piletid hankida palju odavamalt, kuid ka palju kallimalt.
Maailma suurtest kruiisialustest eristab Hurtigrutenit orienteeritus looduselamustele. Üsna äsja hakkas Hurtigruten tegema ka uurimisreise Gröönimaale, Teravmägedele, Tšiilisse ja Antarktikasse. Ida-Euroopa ja Hiina suunal töötava marketingijuhi Olav Lühri väitel konkreetset rivaali neil maailma kruiisipakkujate hulgas polegi: Hurtigruteni laevad on “vaiksed” laevad, pisemad ja personaalsemad. 2000-päise rahvamassi asemel on siin maksimaalselt 600 inimest Arktika reisidel ja 350 Teravmägede-kruiisil.