Mul pole aimugi, kas säherdune funk on kuidagimoodi kellelegi kunst arvestatava algustähega või pelgalt filigraanne käsitöö, mida saab meetrite ja minutitega mõõta ja programmeerida. Aga kui see polnudki uus ja avangardne ja moodne, siis funk-tsioneeris ta ometi. Igatahes oli efekt umbes sama kui vaadata Youtube’ist Michael Jordani säravamaid hetki NBAs. See tähendab – kõik on justkui jälgitav, kuigi kogu aeg sinu reaktsioonidest õige pisut ees. Siis jõuad peaaegu järele, piisavalt lähedale, et ära tunda ja imeks panna.

Aga eks ma juba teadsin, et sellises võtmes too kontsert paraku kestma ei jää. Ürituse vaimne selgroog pidi pärinema ikkagi uuelt plaadilt “Imagine Project”, mis teadagi tulvil world music-finessidega cover-versioone sellistest lugudest nagu Lennoni “Imagine”, Dylani “Times They Are A-Changin’” või Kate Bushi ja Peter Gabrieli “Don’t Give Up”. Niisiis tuli regulaarselt lavale lauljatar Christina Train ning kuigi tema lauluõpetaja oleks toimuvaga ilmselt rahule jäänud, võttis selline viisakalt leigeks rafineeritud konsensus-soul minu jaoks õhtu edenemiselt tempot maha. Hancock ise oli lubanud, et “Imagine Project” peaks puudutama rahvastevahelise rahusõnumiga meie kõigi südameid. Eks siis sellepärast näiski kogu projekt kandvat pigem UNESCO, Live Aidi ja muu institutsionaliseeritud pieteeditunde kui muusikalise edumeelsuse pitserit. Üksikuid väärtuslikke nüansse muidugi oli– ja Benini päritolu kitarrist Lionel Loueke tohib neist mitu enda arvele kirjutada –, aga pikka ja toitvat rida neist kokku küll ei saanud.

Hancocki eelmine plaat, Joni Mitchelli muusikale pühendatud “The River”, oli uuest materjalist kindlasti parem. Ning ainus põhjus, miks selle albumi avalugu “Court And Spark” mu elamustereas tahapoole nihkus, tulenes tõsiasjast, et edasine edenes sujuvalt kontserdi üheks kõrghetkeks. Hancock jäi üksi klaveri taha ja ehitas tasapisi üles pehmete, kuigi jahedate joontega impressionistliku mudeli sellest, kuidas nappide vahenditega ruumi pingeliseks täita. Ma kasutaksin sõna “Debussy”, kui see ei kõlaks liiga elitaarselt.

Aga teisalt oli see Herbie Hancocki kahe ja poole tunnise kontserdi kogu idee. Sa võisid kasutada igasuguseid sõnu, tulla igasuguste ootustega ja mis tahes meeleolus – ikkagi oli sul šanss rahule jääda. Ja “Imagine” või mitte – mina oma šanssi kasutasin.