70ndatel põgenesid  Argentiinast diktatuuri eest Prantsusmaale paljud muusikud - Gotan Project toob parimad neist suurele lavale ja sulatab akustilise tangoteemadel muusika kokku elektroonilise saundiga.

Kummaline projekt, mis miksib tangot house'i, dubi ja hiphopiga on saanud Euroopa klubilavadel ülipopulaarseks. Nende seni ainus album "La Revancha Del Tango" läheb eriti pärast kontserte nagu soe sai, neid on müüdud juba üle poole miljoni.

* * *

Alustasite Philippe'ga koos "Boys from Brazil" nime all brasiilia ja aafrika muusika miksimist - kas võib öelda, et Brasiilia muusikaga ei tulnud välja, mida proovisite, ja läksite järgmise Ladina-Ameerika riigi juurde?

Ei-ei, see on ikka üsna paralleelne protsess, meil on palju huvisid ja oleme alati eri asju samal ajal teinud: filmimuusikat näiteks. Tegime seda Brasiilia asja väga vara, kui keegi teine ei olnud veel eriti proovinud. Aga me olime veidi aeglased ja kui me 1999 albumi lõpuks valmis saime, olid paljud teisedki sama muusikani jõudnud. See oli üks põhjustest, miks me hakkasime uut otsima. Aga me mängime siiani ka "Boys from Brazili" lugusid.

Tango on üks ehk enim klišeedega ümbritsetud stiile - miks just selline vana ja muutumatu imagoga stiil?

Põhjus oli rohkem selles, et näidata tõelist argentiina tangot, millest ma enne suurt midagi peale Astor Piazolla ei teadnud. Tangol on tõesti vanade inimeste muusika imago - aga kui süveneda, tuleb välja, et see on tänaseni vägagi erutav. Tõeline väljakutse on kasutada muusikat, mis on elektroonilisest nii kaugel - peamiselt pani meid liikuma uudishimu, mida me saame sellise muusikaga peale hakata?

The Guardian on teie CDd nimetanud easy-listening underground hitiks. Kuidas te sellise määratlusega nõustute?

Me olime kindlasti underground alguses. Nüüd oleme sealt välja tulnud, aga meie mentaalsus on ikka underground.

Easy listening ei ole mulle kindlasti solvang, ma armastan paljusid easy listening artiste, eriti eksootilist kraami. Muusika, mida on kerge kuulata, ongi tihtipeale ju väga hea.

Üks teie kolmesest tuumikust, Eduardo on ise akustiline kitarrist. Aga kuidas teil Philippe'iga rollid jaotatud on?

Me komponeerime lugusid kolmekesi koos. Philippe'l on rohkem produtsendi ja DJ taust, aga ta mängib ka klahvpille, veidi ka saksi. Enim on ta siiski produtsendi rollis. Mina olen bändis elektroonika, arvuti, programmeerimise, biidi peal. Ja lisaks meile muidugi muusikud. Tallinna tulevad viis akustilist muusikut.

Laulja on Cristina Villalonga?

Kahjuks ta alati ei saa ise tulla, ta komponeerib ooperit praegu, ma arvan. Oodake, ma kontrollin /.../ Kahjuks jah, seekord ei saa ta tulla, aga meil on ka teine väga hea laulja, tema tuleb.

Kas te olete uurinud, kuidas Argentiinas inimesed teie muusikat vastu võtavad?

Plaat ei ole seal ametlikult välja lastud. Importplaadina on see aga saadaval ja teame, et see on inimestele väga meeldinud. Meie muusikat kasutatakse väga palju, näiteks kõllidena teles ja raadios. See on veidi underground seal, mis muudab eriti tähelepanuväärseks, et inimesed seda ikka teavad ja kuulavad.

Kas Põhja- ja Lõunamaades on teie kava vastuvõtt kuidagi erinev?

Oleme viimase kolme aasta jooksul igal pool Euroopas tuuritanud, aga sellist vahet ma ei ole märganud. Näiteks Portugalis ja Itaalias olime väga popid, Hispaanias tunduvalt vähem. Samas olime edukad Norras - et sellist geograafilist vahet vist ei ole.

Olete nüüd juba paar aastat päris popid olnud, aga teil on ainult üks CD väljas - millal ja missugune uus plaat tuleb?

Me töötame selle kallal, aga kuna tuuritame praegu palju, siis kindlat aega veel ei tea, millal valmis saab. Usun, et see on üsna erinev, tahame edasi eksperimenteerida. Loodame üllatada nagu esimese plaadigagi. Aluseks võtame ikkagi argentiina muusika, aga mitte tingimata tango. Rütmid muutuvad, veidi ka meie elektroonika kasutamine. Kindlasti kasutame edasi elavaid muusikuid

Mängime kontserdil vähemalt üht-kaht lugu ka uue plaadi pealt, nii et tunde saab kätte.

Gotan Project esineb 29. mail Tallinnas Eesti Näituste Sinises Paviljonis üritusel Jazz’N Motion. Soojendab Kimmo Pohjonen.