"Valmisolek oli meie kliinikul olemas, nüüd näevad ka mitmed Euroopa Liidu normid ette, et väsimust tuleb uurida. Tahamegi sellega Eesti meditsiini rikastada," selgitab Kull. Rootsis ei saa näiteks veoautojuhid enne luba rooli taha minekuks, kui pole väsimuse kabinetist läbi astunud.

Viimase aasta jooksul on Mart Kull määranud diagnoosina väsimust vägagi tihti. Nagu ta ise kirjeldab - tulevad patsiendid mädaste mandlitega, aga lisaks põevad ka väsimust. Aitab mandlite lõikamine ja nagu dr Kull armastab rõhutada, hingamisteed peavad lahti olema. Kui hingamisteed pole lahti, tekib õhupuudus, norskamine, ja puhkuseuni ei tulegi. Sealt edasi juba väsinud autojuhid, depressiivsed kodanikud, liiklusavariid ja muud hädad.

Väsimust uuritakse keskuses simulaatoritega. "Autosimulaator meil juba on, sellega uurime autojuhtide väsimust," räägib Kull, "aga ei pea ainult autojuhtidega katseid tegema. Saame ka panna inimese näiteks telekat vaatama, ühendame masinad külge ja uurime. Või kuduma - peaasi, et uurimise ajal oleks mingi rutiinne tegevus."