Sa tähistad oma musaga siis eelkõige fundamentaalseid asju?
Absoluutselt.


Kas sa saad oma loengutel Red Bull Music Academy (RMBA) raames piisavalt tagasisidet?

Täiesti. Kui ma pidasin esimese ­loengu RBMA käigus Londonis, siis mängisin üht pala jaapanlaselt Isao Tomitalt, kes interpreteeris klassikalist muusikat süntesaatoritega, ja mõned inimesed hakkasid seda kuuldes nutma. Muusikaajaloo kontekstis mõjutas see selgelt neid emotsionaalselt ja see oligi antud harjutuse point, et muusika võib sind puudutada üdini, mõnel juhul pisarateni.

Kas on tõesti oluline Tom Middle­tonist rääkides iga kord jõuda lauseni “See on see tüüp, kes tegi Richard D Jamesiga esimese Aphex Twini EP “Analogue Bubblebath”?
Arvan, et märksa olulisem on rääkida sellest, et kui ma Richardiga kohtusin, siis ta õpetas mind muusikat produtseerima ja tema oli mu esimese teose produtsent. Selle “Analogue Bubble­bathi” EP peal on lugu “Entrance to Exit”, mis valmis minu toodud sämplitest. Richard aitas luua mu esimese musateose, minu esimese heliretke. See, et ma olen sündinud temaga samal päeval ja samal aastal, on puhas kokkusattumus.

Annaksid sa peksa sind konformistiks nimetavale tüübile?

Kas ma annaksin peksa? (üllatunult)

See on standardne rokenrolli küsimus.
(naerab) Ma ei pea end konformistiks. kui ma oleksin konformist, siis ma teeksin ilmselt igavesti ühes ja samas stiilis muusikat. Ühesõnaga, ma poleks selle tüübiga nõus. Minu vaade muusikale põhineb minu isiklikel muusikalistel tõekspidamistel ja traditsioonidel. Ma usun, et nii on igaühega, kes on truu oma traditsioonidele ja asjadele, mida ta armastab – see on muusikaline terviklikkus.

Möödunud aastal räägiti, et funky house võtab grime’i positsiooni Londonis üle, konflikt skenede ja publiku vajaduse vahel?
See on muusika loomus, et meedia kargab mingile uuele asjale mõneks ajaks turja, kuid kui suured plaadikompaniid ei karga, siis läbilööki ei pruugi tulla ja musa läheb tagasi underground’i.

...ja kaob?
Mitte ilmtingimata, tavaliselt sünnib metamorfoos millekski muuks. Ma näen grime’i muutumist, olen jälginud selle arengut, see on väga huvitav liikumine ja praegu on grime’il murdehetk. Isiklikult huvitun pigem dubstep’ist kui grime’ist. Kuid dubstep on väga kontekstuaalne ja töötab minu jaoks hästi suure soundsystem’iga pimedas ruumis.

Oled remiksinud mitmeid staare: Depeche Mode, Prince, Under­world, The Rapture jt. Võiks me remiksimist vaadelda kui second hand produktsiooni või...?

Ma ei pea seda second hand loominguks, remiksimine on ikkagi kunstivorm iseeneses. Mitmetel puhkudel ei meeldi mulle remiksid põrmugi, isegi idee remiksimisest ei meeldi. Eriti kui puudub mõttekas sisu. Kuid kui mind palgatakse remiksi tegema, siis püüan võimendada emotsioone. Kogu mu eesmärk seisneb emotsioonide helilises väljendamises, mind huvitab vaid tekkiv tunne.

Üks aktuaalne hitt räägib meile, et “Thou shalt not make repeti­tive generic music”? Oled nõus?
(kõva naer) Eiii, see on tobe. Me armastame kordust, kordamist muusikas, kogu korduse mõte ongi nauding groove’ist ja tsüklitest, siseneda protsessi ja lasta sel areneda.

Kes on sinu jaoks hetkel olulised produtsendid?
Alles hiljaaegu sai mulle teatavaks selline mees nagu Jon Hopkins. Ta on teinud koostööd Brian Enoga ja pandi nüüd Coldplayd produtseerima. Ta on 27aastane ja töötab ainu lt arv utiga. Kuigi klassikalise muusika taustaga, on tal sarnane tunnetus nagu Aphex Twinil, Warp Recordsil ja IDMil – dekonstrueeritud digitaalne saund. See on väga harmooniline, rikas, hästi arranžeeritud ja orkestreeritud. Mulle kui õppinud tšellistile on see väga veetlev. Üks minu muusikalisi eeskujusid on ­Brian Eno ja Jon Hopkins esindab peaaegu sellise lähenemise järgmist tasandit.

Kas sa oled kuulnud ka eesti elektroonilist muusikat?

Täna õhtul (intervjuu toimus 18. aprillil – toim.) kuulsin just Eesti artisti Kalvikut. Ta sämplis betoonitehast ja rakendas house’i tempot. Ta on ilmselgelt huvitatud nii house’ist kui keskkonna ambient’ist ja nende kokkusegamine on äärmiselt huvitav. Olen tegelikult väga huvitatud kohaliku muusika kuulmisest, nii et märgi ära mu myspace aadress: www.myspace.com/tommiddleton .

Mida on oodata sinu ülesastumisest 2. juunil Von Krahlis?
Ma armastan väga erinevat muusikat, mu stiil on loomult väga eklektiline. Mind esinema kutsunud DJ Meri rääkis, et tallinlased on avara muusikalise maitsega ja pole vajadust hitte mängida. Olen väga elevil, sest kui keegi ütleb, et sa võid mängida sügava ja muusikalise seti, siis see tähendab rohelist tuld! Saan välja otsida mõned eriti ilusad palad, mis oleksid antud kontekstis mõjusad. Eriti kui inimesed tulevad samavõrd kuulama kui pidutsema. Kui inimesed tulevad ka kuulama, siis võin valida hämmastavaid palasid.

* Tom Middleton esineb DJ-setiga laupäeval, 2. juunil Von Krahlis üritusel “Tallinn Express”.

Olulised Middletoni puudutusega plaadid:
Aphex Twin “Analog Bubblebath”
EP (1991) [Mighty Force]
Reload “Collection of short stories”
(1993) [Infonet]
Global Communication “76:14”
(1994) [Dedicated]
Jedi Knights “New School Science”
(1996) [Evolution]
“The Trip vol.1”,”The Trip vol.2” Navigated by Tom Middleton
(2004 ja 2006) [Family