R2 koostab tabeli Laseringi, Stockmanni, Prismade, Apollo, Tallinna Kaubamaja ja Selverite müüginumbrite põhjal. Aga näiteks Tallinna Kaubamaja plaadimüüki (sh ülakorruse plaadipoodi) opereerib ja varustab Pedrobeat, tõstes R2-le esitatud andmetes oma artiste rohkem esile. “See on täiesti ajuvaba, et hulgimüügiladu tabeleid teeb. Samamoodi võiksin teha Universali artistide top’i ja nimetada selle Eesti albumimüügitabeliks!” põrutab Kadakas. Tema hinnangul on tabelil tuntav mõju: näiteks Ewerti plaadimüük on ületanud kõik artisti ootused. Ka Sony Musicu esindaja Olga Äär pole R2 tabeliga päris rahul “Selles on hämaraid auke,” leiab ta.

Aastaid “tasuta ja hobi korras” Raadio 2s edetabelit koostanud muusikajuht Erik Morna ütleb, et vandenõud ei maksa otsida. “Tabel pole ju ametlik ega pretendeerigi lõplikult tõele,” ütleb ta, andes mõista, et plaadimüüjad võiksid kriitika asemel midagi paremat välja pakkuda.

Praegu veeretatakse ideed, et kodumaise “Billboardi” pidamise võiks enda õlule võtta Eesti fonogrammitootjate ühing.