Ralli ettevalmistamine on võtnud ralli direktorilt Juss Rodenilt kogu ärkvelolekuaja. “Tööpäevad kestavad vara­hommikust ööni välja, iga minut on arvel, telefonile tuleb isegi rohkem kui üks kõne minutis.”

Tänavu lööb kaasa ligi sada rallipaari, sealhulgas on korraldajad teatanud kuue WRC-auto osalemisest. WRC ralliauto erineb tavalisest autost umbes sama palju kui korralik mootorsaan soome kelgust.

Kaasa löövad norralane Thomas Schie, soomlane Jouni Ampuja, Läti värske meister Margus Murakas ja Urmo Aava, kes on rallihuvilistele tuttavad nimed, ent siiski mitte päris maailmaklass. EOS-ralli pressišeff Erki Berends märgib, et rohkemat ei saa praegu loota. “MM-tsükkel on nii hullumeelselt tihe, see ongi kogu vastus. Lisaks võistlustele ja testimistele on sõitjatele ette nähtud veel rida PR-kohustusi, nii et neil ei jääks lihtsalt aega siia tulekuks. Mõistagi püüavad kõik Argentiina ja Soome ralli vahelist vaba aega sisustada oma perekondlike tegemistega.” Kui mõni tippsõitja olekski nõus vaba aja ohverdama, siis nõuaks sellise mehe esinema toomine kulutusi, milleks korraldajad hetkel valmis ei ole, märgib Berends.

Kohal on aga kindlasti Märtin. Ajalukku vaadates võiks konstrueerida teooria, mis näitab, et EOS-rallil osalemine võiks Märtinile või tema meeskonnale väga hästi mõjuda.

2001. aastal, kui esimene EOS-ralli kandis lisanime Subaru Challenge, sõitis Märtin “jaapanlasega”. MM-hooaja esimene pool oli Subarule pehmelt öeldes niru. Ent alates EOS-rallist tuli “sinistele” ridamisi poodiumikohti ja kokku­võttes õnnestus Richard Burnsil Subarul koguni maailmameistriks tulla.

2003. aastal saavutas Märtin kuu aega pärast EOS-ralli võitmist ajaloo­lise esikoha Soome rallil.

Praegu veereb Märtini Peugeot’gi loodetust aeglasemalt ja tiimi sõitjad pole tänavu saanud võidurõõmu tun­da. Ehk lükkab just kodumaine ralli ja aasta esimene võit eestlasele õige hoo sisse.

WRC-autot ehitatakse sadu tunde

FIA (Rahvusvaheline Autospordi Föderatsioon) näeb ette, et ralliautod peavad olema ehitatud tavalise auto baasil ja sellised ka välja nägema.

Selleks, et teha tavalisest autost WRC-masin, peaksid kuus mehaanikut töötama kolm nädalat järjest. Originaalist ei jää järele tegelikult mitte kui midagi. Tavalisest kaks-kolm korda jäigem šassii kannab pingutatud terasest, süsinikkiust ja titaanist kerget keret, mida läbib ühtekokku 40 meetrit turvatorusid. Kaheliitrise mootori võimsus on üle 300 hobujõu, enesestmõistetavad on kuuekäiguline käigukast ja neljarattavedu. Niisuguse auto hind ulatub ligi 10 miljoni kroonini.

Voolujoonelisuse ja teelpüsivuse huvides on lubatud muuta auto esiotsa kuju ja lisada tagaotsa antitiib. FIA näeb ka ette, et ralliautod peavad olema tavalisele inimesele kättesaadavad. Seepärast ehitatakse neid kokku üle 25 000.

Allikas: wrc.com