Ligi aasta tagasi teatas Ford, et SVT suletakse pärast 15 aastat kestnud tuunimistööd. See oli paras hoop nendele, kes juba olid mõne SVT auto omanikud või kes alles mõtlesid endale selle soetada. Fordis toimus sel hetkel struktuurimuutus, mille eesmärgiks oli SVT rahastamise lõpetamine, et keskenduda varasemast enam seeriamudelite arendamisele. Õnneks nii ei juhtunud.

Ford SVT ehk Ford Special Vehicle Team loodi 1991. aastal. SVT eesmärk oli ühendada väikesesse rühma insenerid, disainerid ja turustajad ning nende oskusteave, et valmistada Fordi seeriamudelitest tipptasemel sportautod.

Dearborni ehitati spetsiaalne koostetehas, kus hakati tegema katsetus- ning arendustöid. Valmisid esimesed Ford Mustangi katseeksemplarid. Tehasest saabuvad seeriamudelid lammutati laiali, neile istutati võimsamad jõuallikad ning muudeti aerodünaamikat ja vedrustust.

 

Mustang ja pikap

1992. aastal nägid ilmavalgust esimesed mudelid – SVT F-150 Lightning Pickup ning SVT Mustang Plus. Järgmisel aastal toodeti juba üle saja võistlusseades Cobra R mudeli.

1994. aastal toimus Mustangi facelift: võimsusele lisandus viie hobujõu võrra rikkam viieliitrine V8-mootor. Peale kupee hakati tootma ka kabrioletti. Järgmisel aastal valmistati juba pooltuhat kupeed, millest osal oli koorikkatus. Samuti valmis 250

Cobra R mudelit, millel 5,4-liitrine V8-mootor.

1996. aastal sai Mustang 4,6-liitrised 305hobujõulised V8-mootorid ning kokku valmistati ligi kaks tuhat “Mystichrome’i” kameeleonvärviga kaetud kupeed.

1997. aastal jõudis avalikkuse ette Ford Mondeo põhjal valminud SVT Contour. Kogu SVT toodangu läbimüük kasvas 50 000 autoni.

1999. aastal veeres liinilt maha uus SVT F-150 Lightning, mille südameks Tritoni uus 5,4-liitrine 360hobujõuline ülelaadimisega V8. Cobra omakorda läbis täieliku noorenduskuuri ning sai uue tagavedrustuse ja 15 hobujõudu võimsama mootori.

Uuel sajandil valmis kolmanda põlvkonna Cobra R, mis oli sel hetkel oma 5,4-liitrise 385hobujõulise mootoriga kiireim tehase-Mustang üldse, jättes selja taha 275 km/h kiiruse piiri.

2001. aastal uuenes Lightningu välimus. Mustang Cobrale lisati alkantara-nahast sisustus. Chicago autonäitusel tutvustati avalikkusele SVT Focust. Järgmisel aastal valmis kauaoodatud ülelaadimisega Mustang Cobra 2003.

2003. aasta märgib SVT koomale tõmbamist. Juhtkond peatas 500-hobujõulise SVT F-150 Lightningu arendamise, mis oleks pidanud valmima järgmisel aastal. Aasta hiljem lahkuvad viimased mudelid Dearbornist.

Ka 2005. aasta ei möödunud SVT jaoks paremini. Ettevõte tutvustas Ford Sport Trac SVT Adrenaline’i, millest pidi saama F-150 Lightningu vääriline järglane, kuid viimasel hetkel näitas kompanii juhtkond uudismudelile punast tuld.

SVT-le sai saatuslikuks töö Ford GT erimudeli “100th Anniversary” kallal. SVT eest vastutavad Steve Lyons ning Phil Martens leidsid, et GTga tegeletakse liiga palju ning see aeglustab peavoolu mudelite F-150 Lightning, SVT Focus ning Ford Fusioni SVT arendamist ning nad lõpetasid SVT rahastamise. Mõlemad mehed lahkusid kohe ka Fordi juhtkonnast.

Lyonsi järglane Cisco Codina lubas SVT taaselustada, kuid näis, et õige hetk selleks oli juba möödas: endine SVT juhtkond lahkus ametist, jättes piltlikult maha uppuva laeva. Ford nimetas ruttu uueks SVT juhiks andeka Hau Thai-Tangi, kelle kätes oli nüüd SVT edasine saatus. Ruttu pandi ametisse uued vastutavad juhid ning töö jätkus.

Uue juhtkonnaga jätkati esialgu sportautodele vedrustuse ja veermikudetailide tootmist, mis tähendas küll luba autole kinnitada läikiv SVT embleem, kuid tegelikult on tegemist vaid SVT vedrustusega autoga. Thai-Tangil küpses plaan alustada siiski uuesti autotootmist.

 

Uus tõus

Fordi uus tehnikaguru Mark Fields edastas aasta alguses toimunud New Yorgi autonäitusel hea uudise: pärast pikka arutelu, milles kaaluti tõsiselt SVTs autode valmistamise lõpetamist, jõuti Fordi juhtkonnaga kompromissile ning SVT tõuseb taas!

Fields kergitas saladuskatet ka SVT tulevikutoodangult. Plaanis on pakkuda eriti mahlakas seades Mustang Cobra GT500, mida toodetakse kokku ligi 7500 autot. Tippmudelile on paigaldatud enam kui 450hobujõuline ülelaadimisega 5,4-liitrine V8-mootor, kuueastmeline manuaalne käiguvahetus ning tuunitud vedrustus. Juhi töökohta kaunistavad punased nahkistmed ja -uksepolstrid ning titaaniga kaetud armatuurlaud. Tellida saab ka poolautomaatse heeblitega käiguvahetuse. Samast autost valmib ringraja erimudel – FR500C.

Plaani on võetud ka mudel nimega SUT, mis kuulujuttude põhjal on enam-vähem Sport-Trac Adrenaline’i järglane – sama erk ja vilgas. Fields mainis samuti, et praegused SVT turundusgrupid ja Ford Racing Team ühinevad.