Ilmar Raagi juhitud ETV muutus pärast reklaami kadumist 2002 rahulikuks nišitelevisiooniks. Friigifilmid, kultuurisaade "Pult", "OP!", "Unetus". Vähemuslikud saated? Jah, avalikõigusliku televisiooni idee ongi rahuldada võimalikult erinevaid vaatajarühmi ja samas pakkuda rahvalikke omasaateid.

Võib-olla on ETV kallal irisemine maaslamaja löömine. Vaatamata ressursside puudusele on neil "Pealtnägija", "Hommikutelevisioon", "Meie", "Osoon", "Maahommik", "Uued vanad asjad", "Foorum".  Samas -
ETV-l on riigi rahastatuna ainulaadne šanss tegutseda väljaspool turujõude, ujuda vastuvoolu ja teha saateid, mida teised, kommertsloogikast lähtuvad kanalid teha ei saa.

Hilissuvel ehmatas ETV oma raju imagokampaaniaga, Anu Välba ja Marko Reikopi telesaade "Paar" ja ka uuenenud "Hommikutelevisioon" juhatati sisse glamuurse, rokkiva ja massiivse promoga nii ETV ekraanil, võrgus kui ka trendiajakirjanduses. ETV rahuliku turvalise näoga harjunud keskealine ei tabanud, milleks see hüsteeriline muutumissööst. Sügise edenedes selgus, et kogu üritus oligi asi iseeneses, sööst kui niisugune.

Mure vaatajate hulga ja noore vaataja pärast on arusaadav ja pole ime, et tegijad pingutavad. November oli ETVs noortekuu, eesmärgiga harjutada alaealisi avalikõiguslikku kanalit klõpsima - kuid lõppes seegi kampaania. Ka noorteprogramm "15:15" jäi eksperimendiks.

Kuna ETV ei pea müüma reklaami, jääb kõrvalseisjale arusaamatuks paanika vaatajanumbrite pärast. Võiks muretseda hoopis sellepärast, kes ETVd vaatavad, kas need on ühiskonna aktiivsem või passiivsem osa, otsustajad, eliit või suur, ent vaikiv enamus. Saate mõju ei ole ju seotud ainult vaatajate hulgaga.

Kultuuriminister Palmaru on noominud ETVd elitaarsuse pärast; meil on meedia teatavasti poliitikutest sõltumatu, aga rahastus sõltub siiski neist. Ehk on kanal alustanud vaikset visa siseheitlust nn elitaarsusega?  Aga kas selleks peab kopeerima teiste kanalite lihvitud, sageli sisseostetud kommertsformaate? Miks on ETV võtnud ette eos hukule määratud rinnapistmise TV 3 legendaarse "Kahvliga"("Paar")? Kas Reikopile ja Välbale on raske oma saateid teha? EE Areeni rubriigis "Antenn" pakkusin kunagi tagasihoidlikult välja, et heast intervjueerijast Reikopist võiks hakata ETV endale oma Urmas Otti kasvatama, aga nüüd teeb ta pudelikorjamis-osalusvaatlust Tallinna prügikastides.

Või missugust vaatajat püütakse kommertskanalitelt ära neljapäevaste "sensatsiooniliste" dokfilmidega sarjast "HotDok", millesarnaseid pakuvad kõik teised kanalid? Miks näidatakse paremaid dokumentaalfilme öösiti? Miks ei suudeta peale väsima hakkavat "OP!-i" teha kultuurisaateid ja reede õhtul parimal vaatamisajal on eetris tolmune teatriõhtu?

ETV-l on võimalus näidata ka väiksearvulist, ent kvaliteetset vaatajat rahuldavat intellektuaalset meelelahutust. Kanal on kinkinud vaatajale võimaluse näha selliseid Briti sarju nagu  "Kontor" ja "Raamatupood".  Nüüd on pühapä eva öösiti eetris "Statistid" - kas vabakutselistele intellektuaalidele, kes saavad esmaspäeval lõunani magada? Mitmed tippfilmid algavad ETVs umbes kella 23 paiku ja kordust paraku järgmisel päeval ei pakuta.

Hüplev ja segane programmipoliitika on ETV identiteedikügeluste nähtavam osa, ilmselt jäämäe tipp. Eestlasi ühendava institutsioonina on ETV midagi enamat kui lihtsalt üks telekanal ja töötab teadagi meie kõigi raha eest. Omades veel vaataja usaldust, on ETV oma saadetevalikuga kaasvastutav ühiskonna vaimse seisundi eest.