Hüvasti, suvi!
Lahtist autot peetakse ikka suviseks sõiduriistaks.
Tänapäeval võimaldavad soojapidavad materjalid ja korralik
töö pehme katusega kabrioletti või rotsterit rahumeeli ka
talvel pruukida. Iseasi on see, et sihipäraselt – see tähendab,
avatud katusega – jahedal aastaajal küll liigelda ei saa.
Jaheda aja algus langeb meie oludes tavaliselt enam-vähem kokku
kooliaasta algusega. Selles mõttes oli Nissan 350Z Roadsteri
proovisõiduaeg septembri keskel üsna ebaõnnestunud.
Teisalt aga selgus, et 10 plusskraadi korral saab katuseta hakkama
küll. Tuleb vaid soojendus täie vungiga huugamas hoida ning müts
kuulub kohustusliku elemendina dresskoodi hulka.
Ehtsa rotsterina
on Z-autol vaid üks, üsna lühike küljeklaas ning vaatamata
väikese tuuleekraani olemasolule peatugede taga ulatuvad keerised
sügavale kabiini.
See-eest kostab kuuesilindrilise mootori
tööd saatev kõmin segamatult sõitjate kõrvu. Ja
see on üks ütlemata meeldiv heli. Mitte liiga vali, mitte liiga
terav.
Z-auto järjekordse, juba kolmanda iluravikuuri (mis
andis ka põhjuse sellest sõidukist kirjutada) käigus
kõpitseti pisut ka jõuallika kallal ning nüüd arendab
see 313 hobujõudu (algse 280 ja hilisema 300 asemel). Vaevalt et
viieprotsendine võimsuselisa oluliselt sõiduomadusi muudab, aga
abiks on ikka.
Kes neid hobujõude tihedalt traavile
või galopile piitsutab, peab muuhulgas arvestama ka silmapaistva
rehvikuluga. Isegi kestev burnout pole “tsetile” probleem. Kui aga
keegi peaks raatsima temaga sõita liikluseeskirja kohaselt (mida nende
ridade autor tungivalt soovitab teha), siis piisab saja kilomeetri
läbimiseks ka kümnest liitrist bensiinist. Kihutamisest saab
täie mõnu kätte ainult selleks sobivas kohas, näiteks
ringrajal.
Iluravikuuri käigus Z-auto kallal mingeid
vapustavaid protseduure pole tehtud. Välistest muutustest hakkab esimese
hooga silma vaid üks: pikka kaarekujulist suunatuld
esilaternapatareis asendavad nüüd neli pisikest oranži valgusdioodi.
Tehnika progress?
Kindlasti. Varasemast ilusam? Ei tea.
Põhimõtteliselt on Z kasutatav ka igapäevase
liiklusvahendina. Panipaikade vähesus ja eriti nende väiksus
küll natuke häirivad. Pakiruumi silmapaistvaimaks detailiks on
siseküljele kinnitatud kasutamisõpetus. See juhendab, kuidas
golfikotti õigesti autosse laadida. Kõige muu jaoks... No kuidas
ma kirjutan, et valige rotsteri asemel kupee? Aga tõsi ta on, pakiruumi
mahus edestab kinnine Z oma lahtikäiva katusega sõsarat ligi
kahekordselt.
Toredad on aga mõlemad.