Teeme kohe alguses selgeks, et esireas istub vaid kahte tõugu üliinimesi. Kui sa oled moeajakirja toimetaja, ootab sind show’l soe vastuvõtt. Olgu su ajakirjal vaid kolm lolli lugejat, kuid siiski – moeajakiri on see, mis avab kõik uksed. Ning kui sa oled piisavalt kuulus ükskõik mis põhjusel, kantakse sind kas või kätel esiritta, otse fotograafide objektiivide ette otseloomulikult.


Tõug I


Moeajakirjanike vahel valitsevad istekohtade osas hierarhiad. Nende esindajad pannakse istuma rahvuste järgi ning näiteks Briti ja Ameerika ajakirjanikele loovutatav kohtade arv kahaneb igal hooajal järjepidevalt. Miks? Sest Korea ning mitme teise ootamatu riigi arenevad turud huvitavad disainereid väga. Ning esimene võimalus areneva turu vastu huvi üles näidata on asetada sealsete moeajakirjade toimetajad istuma ning moe-show’d nautima headele kohtadele. Vastavalt traditsioonidele istuvad Briti ja Ameerika ajakirjade toimetajad üksteise vastas, et siis teineteist hindavate ning vihaste pilkudega kostitada.


Tõug II


Kuulsuste asjasse kaasamine aitab hoida tootemargi nime eksklusiivsena. Mingil põhjusel tunduvad meile selle margi, kelle moe-show’d jälgivad mõned kuulsuste silmapaarid, asjad lahedamad. Ja kõige naljakam on see, et me ei suuda endale neid lahedaid asju osta, me soetame endale lõppkokkuvõttes hoopis selle disaineri parfüümi. Peaks tunduma loogiline, et kuulsatele ja ilusatele makstakse selle eest, et nad kannataks ära pool tundi ilusate riiete vaatamist. Sellele lisandub muidugi ülimalt aupaklik kohtlemine, tavaliselt limusiinisõit show-kohta ning ööbimine kõige luksuslikumas Ritzi hotellis. Selle kunsti üks suurimaid meistreid oli Gianni Versace ise. Otse loomulikult ei maksta eraldi show’le kohale ilmumise eest sellele kuulsale inimesele, kes on juba vastava firma hooaja nägu.


Kuulsuste hulka kuuluvad ka disainerite muusad. Selle tiitli omamine on nii suur au, et muusa tuleb moe-show’le kohale hea meelega ka ilma meelituste ja rahalise korvamiseta. Kohati on üsna lõbustav vaadata kuivetunud üleni mustas riietunud ekstsentrilist moeajakirjanikku, kes püüab arendada vestlust mõne ülilaheda kuulsusega, kelleks võib olla Madonna või Kanye West või hoopis …


Viimasel ajal satuvad esiridadesse just need tuntud inimesed, kelle puhul on isegi keeruline ütelda, mille pärast nad kuulsad on. Näiteks Dita Von Teesest jääb mulje, justkui ta olekski loodud vaid selleks, et end imeliselt riietada ning võimalikult paljudele moe-show’dele kohale ilmuda. Samasse tõugu kuulub ka Victoria Beckham, kes on tavaliselt ainus, kes ei kanna esireas musti sukki ning kel on tavaliselt kõige kõige kõige kallim käekott.


Kuidas catwalk’i show esiridades ellu jääda?


  1. Kanna ainult selle disaineri riideid, kelle show’le lähed. Pealaest jalatallani. See on kulukas, teadagi, kuid neid kulutusi ei anna ka kuidagi vähendada. Sest su riided peaksid olema need kõige uuemad, viimased disainid, mida tavainimene veel kuskilt poest kättegi ei saa …

  2. Ära kommenteeri mitte kedagi. See hullumeelse kübara, matusemeigi ja endast suurema šleifiga eakas daam võib olla väga väga tähtis nina. Kui sa näeksid teda pargis tuvisid toitmas, kutsuksid ehk hullumajaauto. Kui sa näed teda moe-show esireas, on tegemist ilmselt kellegagi, kes otsustab disainerite elude üle.

  3. Tööta välja enda lehvitus. Mis asi see on?! Enda stiilis lehvitust läheb sul hädasti vaja hetkel, kui disainer show lõpus lavale astub. See võiks olla piisavalt hooletult mõjuv käeliigutus. Moodi alustas Naomi Campbell.

  4. Leia enda veidrus, mille järgi kõik su ära tunnevad. Anna Wintouril on selleks hiiglaslikud päikseprillid, Suzy Menkesil totakalt püsti aetud tukk. Ja ära unusta seda kanda eranditult igal pool, justkui oleksid sellega sündinud.

  5. Ole kõhnem, kui kõik teised. Tobe võistlus küll, kuid kahjuks pead sellest osa võtma, kui moe-show esiritta juba sattunud oled.

  6. Kanna päikseprille! Et mitte keegi ei saaks aru ühestki sinu emotsioonist. Ka mitte sellest, kas sulle riided meeldivad või mitte. Eeskujudeks on siin Victoria Beckham, Sharon Stone, juba mainitud Anna Wintour, Mary ja Kate Olsen jne.