14.08.2009, 00:00
Kümned rikkurid panid oma luksusautod odavmüüki
Juhtivates autoportaalides EkspressAuto.ee ja Auto24.ee on mõlemas
müügil ligi poolsada üle miljoni krooni maksvat kasutatud
autot. Peamiselt pakutakse Mercedeseid, Lexuseid ja Porschesid, ent leiab ka
Dodge Viperi ja Lamborghini.
Teiste hulgas müüvad oma
väärt “iludusi” väidetavalt Sylvesteri endine
aktsionär Sven Ivanov (BMW), pandimajapidaja Andrei Kolesnik
(Bentley), betoonimeister Peeter Prangli (Hummer) ning ärimehed Alari Raid
ja Sergei Bobkin (mõlemal Mercedes-Benz).
Porsche-keskus
üritab optimistlikult müüa maasturit Cayenne turbo, 2008. aasta
väljalase, hind 1,92 miljonit krooni. “Müük ei lähe
nii hästi nagu varasematel aastatel, kuid huvilisi jagub. Praegu ilma
allahindluseta ei saa üldse,” ütleb keskuse juht Andrus Lint.
Poole aastaga on müügihind kukkunud 300 000 krooni
võrra.
Auto 100 pakub aga üliväikese
läbisõiduga Lamborghini Murcielagot, hinnaga 4,2 miljonit krooni.
“Igale asjale on kusagil ostja,” usub Auto 100 juhatuse liige Olari
Vokk. Huvi “lambo” vastu olevat tagasihoidlik, kuid mitte
finantseerimisraskuste tõttu. Vokk ütleb, et selliseid autosid
ei võeta liisingusse, vaid ostetakse välja. Uusi Lamborghinisid on
sel aastal Voki sõnul müüdud tervelt kaks
ja mõlemad sõidavad Eestis.
USAst toodud autode
müügiga on püsti hädas firma USACAR Trade. Firmal on
“laos” mitukümmend masinat, tõsi, suur osa neist umbes
poole miljoni kroonised. Juhatuse liige Henri Holm kurdab, et näiteks
4,2-liitrine Maserati GranTurismo ei leia kuidagi 1,8 miljoniga ostjat.
“Väga raske on üldse midagi müüa kallimalt
kui 200 000 krooni. Maseratile on olnud paar vene rahvusest huvilist, kuid kaup
on jäänud katki, sest liisingut ei saa,” räägib
Holm.
Kasutatud uhkete autodega kaupleval Sportauto.ee’l
minevat aga kenasti, ettevõte ootab tänavu lausa
müügirekordit. “Alles läinud nädalal läks
üks Audi RS4 Serbiasse, üle-möödunud nädalal aga
Corvette Slovakkiasse,” räägib saidi üks omanikest
Kristjan Pappa.
Kallite autode müügiedu võti
on tema sõnul autode professionaalne esitlus. Kõik autot
iseloomustavad uhked pisidetailid tuleb jäädvustada piltidele. Samuti
pole Pappa sõnul mõtet ülal pidada autoaedu, sest äri
saab teha ka internetis.