Keerutage pappi ja kohe
Ärge idamaa turul kohalikke pildistage. Või kui, siis salaja. Muidu on nad
platsis ja nõuavad, et nendele pildistamise eest raha makstakse. Õudselt
tüütu ja õudselt ebamugav.
Midagi sarnast on kombeks ka Venemaal, Ukrainas
ja teistes sarnase meelelaadiga riikides. Nii seal äri ajavad inimesed
räägivad. Lähed linnas mingi äri jaoks nõusolekut küsima ja siis ametnik vaatab
sulle kavalat otsa ja ütleb, et vot siin on meie seadused, mille järgi peate
maksma sinna ja veel sinna. Ja siis on meil siin linnas veel selline fond, et
peate sinna ka maksma. See on selline fond, kuhu me kogume raha selle eest, et
te üldse võite siin midagi teha ja see kõik läheb linna ja oluliste isikute
heaks. Õudne, ütlevad äriinimesed. Nii äri ei aeta. See on idamaa ja slaavi
värk.
Nüüd on Tallinna linna ametnikud asunud samale teele. Selgub, et
lauluväljaku laulukaar on nüüd linna oma ka sedaviisi, et kui seda pildistad ja
oma reklaamis näitad, siis pead linnale kohe kiirelt pappi keerutama.
Seletuseks ajavad linnaametnikud mingit täielikku joga.
Laulukaar olevat
nii ilus ja puhas nähtus, et seda ei sobi üldse igal pool kasutadagi. Maailma
ühe kõige kuulsama reklaamikampaaniaga tuntuks saanud Absolut Vodka tahab
kasutada lauluväljaku kujundit oma reklaamis. Nagu Oslo puhul on kasutatud
näiteks Holmenkolleni suusahüppemäge. Aga lauluväljaku kasutamine
viinareklaamis pole linnaametnike meelest sobilik. Või kui, siis ainult raha
eest. Täitsa ida värk, ütlevad nüüd need seal Läänes, kes seda kampaaniat on
ette valmistanud.
Õigusega ütlevad.