13.07.2016, 00:30
Postkapitalism ja fanaatiline riigiusk ehk kuidas uuesti müüa habemega marksistlikku ideed
FOTO:
Kõik me teame, et aeg-ajalt üritatakse meile müüa sama kaupa uue logo või värvilisema pakendiga. „Paremal“ juhul on sama hinna eest vähenenud ka kaal ning tarbija teeb hetkeks virila näo ja tarbib nüüdisaegsemas pakendis sisuliselt (kaaluühiku kohta) kasvanud hinnaga toodet edasi. Aeg-ajalt tuleb ka ette, et suhkur asendatakse tootes odavama maisisiirupiga ja millegi „ökoma“ asemel tekivad tootesse hoopis kurjad transrasvad. Täpselt sarnane protsess toimib nn suurte ideede tasandil. Uuesti üritatakse müüa habemega meeste habemega ideid, proovides brändida neid praeguse keskkonnaga sobivaks. Brändid ja sloganid võivad olla lühikesed ja löövad nagu „postkapitalism“ või pikemad ja seega justkui intellektuaalsemad nagu „kapital 21. sajandil“.