Savisaar käitub uusi makse kehtestades nagu Reformierakonna poliitik
Edgar Savisaare plaan kehtestada Tallinnas müügimaks ja paadimaks järgib mitte niivõrd Keskerakondlikku, vaid Reformierakonna loogikat.
Keskerakond on esinenud tarbimise täiendava maksustamise vastu, Reformierakonna valitsus on aga tarbimismakse muudkui tõstnud.
Pealinnas plaanitavad müügimaks ja paadimaks kuuluvad rahandusministeeriumi jaotuse kohaselt just tarbimismaksude sekka.
Kolmapäeval tõstis Tallinnas kavandatava ühe protsendi suuruse müügimaksu vastu hädakisa Eesti Kaupmeeste Liit. Too lobiühing teatas, et maks tõstab hindu, poed on niigi kahjumis ja maks karistab ettevõtjaid.
Kuid müügimaks pole mingi ennenägematu imeasi. Seda kasseerib näiteks pealinna külje all asuv Maardu linn, mida valitseb Georgi Bõstrov. Maardus kehtib kolm erinevat maksumäära:
* ühe protsendi maksavad näiteks tööstusettevõtted, tanklad ning alkoholi müüvad baarid, restoranid ja kauplused;
* pool protsenti tasuvad näiteks teenindusasutused, hulgifirmad ja vara rentivad ettevõtted;
* veerand protsenti maksavad näiteks toiduainete- ja tööstuskauplused ning pagaritööstused.
0,1 protsendi suurust müügimaksu võtab ka IRLi valitsemise all olev Harku vald.
Kõige tuntum müügimaksu kants on aga Haapsalu, kus Reformierakonna linnapea Urmas Suklese juhtimise all võeti 0,25 protsendi suurust müügimaksu aastaid.
Müügimaks ei anna aga kusagil eriti suurt osa tuludest. Näiteks Harku valla eelarve kohaselt peaks tänavu laekuma müügimaksu vaid alla poole miljoni krooni.
Terve Eesti peale on tänavu esimese üheksa kuuga laekunud müügimaksu poolteist miljonit krooni.
Maksunduse alaselt sobiks keskerakondliku loogikaga hoopis rohkem kokku kapitali täiendav maksustamine.
Kapitalimaksude sekka kuuluvad näiteks maamaks, reklaamimaks ning teede ja tänavate sulgemise maks. Kui aga Savisaar julges mullu maamaksu tõsta kaks ja pool korda, tõusis sellest palju kisa-kära.
Veelgi tundlikum teema oleks mootorsõidukimaksu taastamine. Too maks kehtis Tallinnas aastani 2005, kuid maksu vältimiseks registreerisid linlased end mujale elama. Seetõttu vähenesid linna laekumised tulumaksust ning sellest saadud kahju ületas automaksust saadud tulu.
Samuti saaks Tallinn kehtestada lõbustusmaksu ja loomapidamismaksu.