Kui Karmen Maikalu 16 aastat tagasi koolis psühholoogina tööle hakkas, jooksid lapsed vahetundides mööda kooli ringi. Nüüd kaigub koridorides vaikus. Õpilased nõjatuvad seinale ja näpivad mobiiltelefone.

Aga nuriseda ei saa, sest Eesti lapsed õpivad hästi. Lausa hiilgavalt! OECD (Organisation for Economic Co-operation and Development) algatatud haridusuuringu PISA (Programme for International Student Assessment) järgi lahendavad matemaatikaülesandeid Eesti 15aastastest õpilastest paremini vaid korealased, jaapanlased ja tšehhid.

Eestis on digipööre täies hoos. Aastaks 2020 peaksid kõik põhikooli lõpueksamid toimuma vaid arvuti teel. Riik investeerib üle 40 miljoni euro selleks, et kõikides koolides võiks kogu õppetöö korraldada digitaalselt. E-kool on külastatumaid veebilehekülgi Eestis.

Iga kolme aasta järel toimuva PISA uuringu tulemused on tavaliselt Eesti jaoks nii rõõmustavad, et haridus- ja teadusministeerium paneb need suure kella külge.

Nutiseadmed hindeid ei paranda

Probleemidest, mis liigsest arvutikasutusest tekivad, räägitakse lääneriikides aina enam. Tehakse uuringuid, et näha, kas digitaliseerumine muudab lapsed targemaks – või vastupidi.