Projekt on suurepärane näide tootedisainist ja arhitektuurist. Installatsioon sümboliseerib linnaruumi energiat sümbioosis loodusega. Iga külastaja, kes esindusse siseneb, saab kogeda veemängu, kus veejoad purskavad kaheksa meetri kõrgustele seintele vastu ja valguvad siis omakorda alla. See viib meid ajas tagasi lapsepõlve, tuletamaks meelde, millist kirjeldamatut lõbu pakkus purskkaevude vahel silkamine. Nii sümboliseerib lahendus mängulisust ja elujanu. Kindlasti on see üks omanäolisemaid Apple’i esindusi, mis seni loodud.

Araabia Ühendemiraatide esimene ja seni suurim Apple’i pood avati paar aastat tagasi Dubai kaubanduskeskuses Emirates Mall. Kolme tunni pärast avati Apple’i esindus ka konservatiivsemas Abu Dhabi emiraadis.

Apple’il on kokku 283 esinduskauplust kümnes riigis. Igal nädalal külastab neid ligikaudu 13 000 klienti.

Nii nagu Apple’i tooted, on ka esinduskauplused kujundatud minimalistlikuks ja pilkupüüdvaks. Ettevõte on pälvinud esinduste eest mitmeid arhitektuuriauhindu. Peamiselt domineerib hoonete fassaadil klaas, mis lisab unikaalsust ja avarust.

Lipulaev Dubais

Apple avas mullu oma kolmanda poe Araabia Ühendemiraatides, ikoonilises Burj Khalifas. See ei ole teps mitte esimene omataoline, vaid viimane lisandus kahele eelnevale suurejoonelisele Apple’i poele.

Lipulaevaks peetakse Dubai Mallis asuvat esindust, mis oli esimene Lähis-Idas avatud kauplus ja on ühtlasi suurim maailmas. Sisekujunduses on hoitud minimalistlikku joont, kasutades elementidena heledat puitu ja regioonile omast palmipuud.

Enne Lähis-Ida oli suurim esinduskauplus Londonis Regant Streetil. Uhke pood laiub ajaloolise hoone 2700 m2 suurusel pinnal. Hoone kuulub Briti kuningakojale, mis tähen-dab, et kui kuninganna Elizabeth vajab uut nutitelefoni, ostetakse see just sealt.Maailma suuruselt kolmas Apple’i pood asub Austraalias Sydneys. Kauplus on tuntud suurima kohapeal asuva klienditoe teenuse poolest. Lisaks on Sydney kauplusel suurim hammustatud õuna logo ja suurim klaasfassaad.

Ühendriikide suurim esindus Bostonis, kuulsaim NYC-s

USA suurim Apple’i esinduskauplus asub Bostonis. 1800 ruutmeetril laiuv kauplus asub kolmel korrusel, mida väljastpoolt kaunistab massiivne klaasfassaad Apple’i signatuuriks saanud õunalogoga. Eraldi märkimist väärib hoone katus, mis on kujundatud lopsakaks aiaks.

New Yorgis Viiendal avenüül asuv pood on omamoodi ikoon. See on kindlasti tuntuim ja enim kujutatud Apple’i esinduskauplus maailmas. Klaaskuubikust sissepääs meelitab igal aastal kohale tuhandeid fänne, kes kannatlikult uusimate toodete turule tulekut ootavad.

Iseenesest ei ole kauplus suurimate killast, kuid oma asukohalt – Central Parki ja Viienda avenüü nurgal – on see kindlasti üks maailma atraktiivseimaid Apple’i esindusi maailmas.

Euroopa hoiab ajaloolist joont

Pariisi esinduses ei domineeri metall ega klaasdetailid. Kauplus asub 130 aasta vanuses hoones, mille ettevõte renoveeris. Pood on saanud kiita unikaalse sisekujunduse ja arhitektuurilahenduse eest, hoides õhus Pariisile omast romantilist õhustikku. Materjalidest on kasutatud messingut ja kivi. Mosaiikpõrandad ja voolitud laevõlvid on suurepärane näide nutikast arhitektitööst. Pariisi sattudes on see kindlasti külastamist väärt.

Esindus Berliinis erineb kardinaalselt tootja signatuurvälimusest. Kauplus asub vanas ooperimajas. Hoone välisilmest õhkub ajalugu ja suursugusust kombineerituna Saksamaa traditsioonidega. Lubjakivist hoonega harmoneeruvad ideaalselt toodete esitlemiseks kasutatud massiivsed tammepuidust lauad.

Polüglotist klienditeenindajad

Tokyo suur must õunakuubik on Ida-Aasia kultuurile väga omane disainilahendus. See oli esimene Ameerikast väljaspool avatud kauplus. Klienditeenindajad on äärmiselt professionaalsed, paljud neist räägivad rohkem kui kümmet keelt.

Pekingi kauplus Hiinas oli esimene samm Apple’i sisenemisel Hiina turule. Kauplus on suunatud eelkõige kohalikule tarbijale ja on tuntud karbikujulise välisilme poolest.