Nii nagu inimestel on oma juuksur, on paljudel autoomanikel lemmikautokäsipesula, kus käiakse aastast aastasse ning mille teenindajad tunnevad sõiduki igat kriimu ja detaili. Eesti vanima autokäsipesula, Tondi Käsipesula juhataja Eno Maarandi sõnul on see oluline mitmel põhjusel: „Esiteks on sõidukite margid erinevad, millest tulenevalt peab enne tööde teostamist täpselt teadma kohti, kuhu ei tohiks vesi või pesuaine sattuda. Professionaalid teavad, millist ainet, millal ja kuidas kasutada. Teiseks on väga oluline, et sõiduki detaile ja pindasid puhastades või töödeldes kasutataks õigeid ja kvaliteetseid pesuvahendeid. Kolmandaks on tähtsad nii vilumus kui ka kogemused. Tondi Käsipesulal on pikaajaline puhastuse ja pindade töötluse kogemus väga erinevate sõidukiliikidega, mootorratastest vee- ja õhusõidukiteni. Ettevõte on aastate jooksul läbinud mitmeid koolitusi nii Eestis kui ka välismaal.”

Eno Maarandi sõnul ei ole saladus, et pelgalt ühe oskamatu käsipesuga või automaatpesula harjapesuga võib langeda eriti just uuemate autode väärtus sadades eurodes, sest värvipinda kaitsev lakk saab kahjustada ning tuhmistuvad plastik- ja kummist detailid. Samamoodi mõjub rahakotile negatiivselt see, kui teadmatusest pestakse kroomitud liiste happelise pesuainega, sest kui muud värvipinda saab lihvides ja poleerides happerünnakust päästa, siis kroomitud osad tuleb pärast happest saadud kahjustusi lihtsalt välja vahetada.

Oluline on aga teada, et ükski auto ei saa puhtaks leotamata, sest vastasel juhul kraabitakse mustus lihtsalt mööda autopinda laiali, kahjustades lakikihti. Kui aga pind on saanud sügavalt kahjustada, haakub mustus pinnaga paremini ning annab omakorda soodsa kasvupinnase korrosioonile ja roostele. Sama stsenaarium kordub talvel, kui jääd ja lund akendelt, ustelt ning katuselt maha hõõrutakse. Mis on lahendus? „Mis puutub sõiduki leotamisse ja pesusse, siis tuleb lasta seda teha teadlikel inimestel, kes ei hõõru mustust laiali ega peida seda, vaid eemaldavad. Kasutada tuleb keskkonnasõbralikke professionaalidele mõeldud töövahendeid alates pesuvahenditest, mis kaitsevad värvipindu ka tavalise välipesuga, ning lõpetades professionaalsete pesukinnastega, mis ei riku auto värvipinda nagu klassikaline svamm,” annab Maarand nõu, lisades, et igale pinnale on tegelikult loodud oma spetsiaalne aine.

Kas autovärvi tuhmumine on loomulik asjade kulg?

Kindlasti mitte. Õige hoolitsus hakkab pihta professionaalse pesula regulaarsest külastusest. Isegi 20–30 aastat vana auto võib ja peakski välja nägema sama hea kui salongist tulnud masin. Kaitsetöötlus annab pinnale tugeva ja vastupidava kaitse ilmastikuolude, teesoola ja väiksemate kriimustuste eest. Kui autopinna eest ei hoolitseta, läheb aga asi kiiresti käest.

Saladus on seega lihtsalt õigetes töövõtetes ja -vahendites, mida tuleb hakata kasutama kohe müügisalongist väljudes.

Pesul ja pesul on vahe

Vahel tundub, et autopesuhindade vahe on päris suur. Eno Maarand soovitab lähemalt uurida, mida küsitud raha eest pakutakse. „Muidugi on oluline vahe, kas maksta 50 või 100 eurot, aga mida selle raha eest saab? Näiteks sisaldab meil lihtne välipesu 15 protsessi, mis on hinnanguliselt kuni 85% rohkem töid kui mõnes teises käsi- või harjapesulas. Ehk siis aasta kokkuvõttes klient hoopis võidab, sest tänu professionaalsetele töövõtetele ja -vahenditele püsib auto kaitsekihi toimeaeg kauem, autot ei pea nii sageli pesema ning iga poole aasta tagant poleerima.”
Tähtis on hoida silma peal ka salongi puhtusel. Tahes-tahtmata toome jalanõudega sõidukisalongi pori ning teedel, tänavatel ja pargis olevat kõdu. Bakterid kogunevad vaipadesse ja istmetesse ning hakkavad seal niiskusega paljunema, sattudes omakorda koos õhuringlusega hingamiselunditesse ning põhjustades seega haigusnähte, nagu nohu ja astma.

Nõuandeid uue auto omanikele, astmaatikutele ja allergikutele ning teavet sõidukite kaitsetöötlustest:

www.kasipesula.ee.

Jaga
Kommentaarid