Ühisrahastusel põhineva pruulikoja algatasid noored mehed kindla sooviga jätta oma märk käsitööõlle maailma. Nad kolisid Soomest ära, et luua Eesti pruulikoda, kus kompromisse ei tehta. Nende idee oli luua särtsakaid maailmaklassi õllesid, mis ei püsiks raamides. Lisaks võidelda igavuse ja korporatiivse tõsiduse vastu. Ühe lausega kokku võetult: teha tõsist õlut mitte eriti tõsistele inimestele.

Pruulikoja loomise valemis toimis kõik peale ühe muutuja. Nad tegutsesid põhjamaal, kus olid keerukad ja vanad, pärast keeluaega kehtestatud alkoholiseadused, mis tekitasid nende missioonile takistusi. Soomes pruulimine oleks olnud võrreldav ainult mustvalgelt maalimisega.

Riiki jäämine tähendanuks, et neil oleks olnud väga raske luua kiiresti kasvav ning eksportiv pruulikoda. Sori oli üks esimesi ettevõtteid maailmas, mis lõi pruulikoja suure ühisrahastuse kampaania abil. Kutid, kes Soomest Eesti kolisid, jõudsid kõikjal maailmas uudistesse ning tõid kokku arvukalt sarnaselt mõtlevaid inimesi, kes soovisid nende ühisrahastuse-stiilis aktsiaemissiooni panustada.

Asukoht vanas Dvigateli tehases

Kuna Sori on veidi ebatavaline, seati pruulikoda üles Tallinna Ülemiste Citys vana nõukogudeaegse tehasekompleksi kolmandal korrusel. Hoone ja piirkonna ajalugu pakkusid Sori asutajatele ning fännidele huvi ja see on ilmselt kõige suurema külastatavusega pruulikoda Tallinnas. Vana Dvigateli hoone on muljet avaldav – tundub, nagu aeg seisaks seal paigal.

Pruulikoja meeskond on väga rahvusvaheline, kuna Eestis pole veel võimalik õlletootmises kõrgharidust saada ning tööstusharu ise on noor. Oleme uhked selle üle, et Soris töötavad nii Eesti kui välismaa spetsialistid. Sori ning kogu käsitööõlletööstus kasvab kiiresti ja Eesti on professionaalsetele pruulijatele atraktiivne paik.

Üks suuremaid vaadis laagerdamise projekte Põhja-Euroopas

Paljudel Sori õlledel on lugu. Parim müügiartikkel on Out of Office, mis oli justkui viimane teade kontorikaaslastele, kui kutid oma turundus- ja rahandusalastelt töökohtadelt lahkusid. Investor IPA sai nime sellest, et pruulikoda loodi ühisrahastusega ning Öökulli valmistatakse koos pruulikojaga, mille nimi on Het Uiltje (öökull). Seni on Sori pruulinud 40 erinevat õlut.

Sori paistab silma vaadis laagerdamise projekti poolest. Praegu on Sori laagerdusvaatide valik üks suuremaid Põhja-Euroopas ning seda laiendatakse veelgi. Seal on kõike alates Chianti Classico kuni robustse viski ja konjakivaatideni. Enamik õlledest, mida vaatides laagerdatakse, on kanged tumedad õlled, mis saavad vaadist palju maitset juurde. Sori üks tulevikuplaane on vaadis laagerdamisse investeerida.

Sori on kogu Euroopas populaarne

Üks Sori missioone oli luua pruulikoda, mis teeks nii häid õllesid, et neid ostetaks sisse teistesse riikidesse. See tuli neil välja. Suurem osa Sori õllest eksporditakse üle kogu Euroopa ning selle peamised turud on Põhjamaad, Prantsusmaa ning Venemaa. Hiljuti muutusid tooted ka Eestis paremini kättesaadavaks, kuna Sori õlled on müügil hea õllevalikuga toidupoodides ja restoranides.

Sori plaanib ühtlasi veel restorane avada. Pruulikojas on Sori degusteerimistuba, mis on avatud reserveerimisel ning Helsingi südames on Soril Taproom – 24 õllekraaniga Ameerika stiilis restoran. Sori impordib teisi Eesti käsitööõlle marke oma Helsingi restorani vaatidesse, et Eesti õlle parimad näited saaksid tuntust koguda.

Sori asutajad arvavad, et tulevikus on kvaliteet ja maitse tähtsamad kui masstoodetud õlu ja suured kogused. Kõigi käsitööõlle pruulikodade ühine eesmärk on inimesi harida, et nad mõistaksid, mida joovad.