Oma autoajakirjaniku karjääris pole ma kordagi sattunud ligilähedaseltki nii eksootilisse kohta nagu Namiibia. Miks peakski autofirma esitlema uut mudelit Namiibias? Aafrika riigis, mis on pindalalt nagu Hispaania ja Itaalia kokku, aga kus elab rahvast ainult poolteist korda rohkem kui Eestis.

Igal teisel juhul oleks küsimus õigustatud, aga mitte Toyota Hiluxi puhul. See pikap moodustab Namiibia autopargist 60 protsenti – nii väitis üks kohalik. Ta ilmselt liialdas, aga mitte palju. Ametlikel andmeil oli mullu Namiibias müüdud autodest 40 protsenti just Hiluxid. Huvilised mäletavad kindlasti ka üht kuulsat telesaadet, kus Jeremy Clarkson koos sõpradega püüdis üht sellist sõidukit purustada, kuid Hilux keeldus lagunemast.

See ei tähenda kaugeltki, et sealne autopark oleks üheülbaline, ehkki kõikvõimalikud maasturid ja pikapid moodustavad sellest lõviosa. Pealinnas Windhoekis jäid pilgu ette isegi Audi A7 ning esiveoline mahtuniversaal BMW 2 Active Tourer. Nagu kuuma kliimaga maades kombeks, on tubli 90 protsenti kõigist autodest valged. Kohalik rahvas armastab hirmsasti ka läikivaid valuvelgesid, ehkki kakskümmend aastat vana Toyota Corolla all ajavad need eurooplase vägisi muigama.