Klass: Premium Economy

Aeg: kevad 2009

Hinne: 5-


Thai Airwaysi premium economy klass on Skandinaavia maade ja Tai vahelistel liinidel üllatavalt hea, peaaegu võrreldav mõne teise lennuliini äriklassiga. Põhjust pole tarvis kaugelt otsida: mõni aasta tagasi muutis Tai oma Stockholmist ja Kopenhaagenist Bangkokki suunduvatel lendudel first class’i äriklassiks, endise business class’i aga premium economy’ks. Istmed on samad – päevinäinud, kuid siiski mugavad tugitoolid, mis paiknevad Boeing 747 ülemisel (ja osaliselt ka alumisel) tekil 2+2 tüüpi konfiguratsiooniga (NB! alumisel korrusel on aknavaade vaid vasakpoolseimal rivil, sest teine toolirivi asetseb vastu lennuki parempoolses tiivas asuva kambüüsi seina). Ruumi on igatahes rohkelt: kui näiteks Los Angelesest Bangkokki viivatel lendudel on Thai premium economy klassis istmevahe 42 tolli, siis Skandinaavia maade liinidel jääb istmete vahele endise äriklassi kasutamise tõttu kosutavat und võimaldav 55-tolline distants. On tooli seljatugi alla lastud, ulatuvad varbad eesoleva tooli alla vaid kõige pikemail reisijail.


Mustast nailonist amenity kit on suhteliselt lihtne, sisaldades lennusokke, kammi ja silmamaski, ent tualettruumides võib end värskendada mitmesuguste Bvlgari ­produktidega. Personaalsed, käetoe alt väljatõmmatavad ekraanid võimaldavad jälgida meelelahutusprogrammi, mis pole küll maailmaklass, ent eri filme võib siiski üles lugeda kahe käe näppude jagu (sel kevadel näiteks “Madagascar 2”, “Quantum of Solace”, “The Day The Earth Stood Still”).


Väga meeldivalt üllatab menüü: itta suunduval 11tunnisel lennul pakutakse eelroaks marineeritud hiidkrevette värskete ürtidega ja itaalia sinki meloniga, pearoaks aga üht neljast valikuvõimalusest: pardimaksaga beef tenderloin, Yee Heongi kastmes praetud merikarbid, siidrikastmes valmistatud põrsakülg või hom mali riisi ja aasta juurviljadega serveeritav vürtsikas kanakarri. Nii punast kui valget veini on kaks ja pärast lennuki õhkutõusmist voolab ka šampanja. Tiramisu kõrvale võib paluda ka espressot või cappuccino’t.


Ainus negatiivne elamus seostub Stockholmi lennujaamas Thai Airwaysi lendude check-in’i korraldava SASi töötajaga. Tõreda olekuga härra nõuab sissejuhatuseks e-pileti väljaprindi nägemist, keeldudes selleta check-in’i alustamast. Seejärel sõtkub ta omaette pobisedes umbes viis minutit arvutiklahve ning keeldub reisijaga istekohta puudutavate erisoovide osas kontakteerumast: “Thai on teile koha juba määranud.” Miskipärast jääb südamesse tunne, et vanahärra ärritas üles Euroopa Liidu värvides Eesti pass.


Õnneks kompenseerib rohmakat algust Thai pikamaalendude kogenud ja meeldiv personal. Kui igale premium-klassis viibinule maandumise eel kingitav orhidee on tavaprotseduur, siis Aasia lennukompaniidega rohkem kokkupuutunud oskavad hinnata personali paindlikkust.  Bangkokist Stockholmi sõites palun näiteks, kas toidu kõrvale oleks võimalik saada tšillit.


Esmalt toob stjuardess välja standardse plastpakendi punase tšillipulbriga, ent vaid mõni minut hiljem naaseb väikse taldrikukese kalakastmesse tükeldatud eheda bird-eye chilli’ga.


“Eritellimus,” sosistab ta naeratades ja libiseb taas hämarusse.