Klass: Premium Economy
Aeg: kevad 2009
Hinne: 5-
Thai Airwaysi premium economy klass on Skandinaavia maade ja Tai
vahelistel liinidel üllatavalt hea, peaaegu võrreldav mõne
teise
lennuliini äriklassiga. Põhjust pole tarvis kaugelt otsida:
mõni aasta
tagasi muutis Tai oma Stockholmist ja Kopenhaagenist Bangkokki
suunduvatel lendudel first class’i äriklassiks, endise business
class’i
aga premium economy’ks. Istmed on samad – päevinäinud,
kuid siiski
mugavad tugitoolid, mis paiknevad Boeing 747 ülemisel (ja osaliselt ka
alumisel) tekil 2+2 tüüpi konfiguratsiooniga (NB! alumisel korrusel on
aknavaade vaid vasakpoolseimal rivil, sest teine toolirivi asetseb
vastu lennuki parempoolses tiivas asuva kambüüsi seina). Ruumi on
igatahes rohkelt: kui näiteks Los Angelesest Bangkokki viivatel
lendudel on Thai premium economy klassis istmevahe 42 tolli, siis
Skandinaavia maade liinidel jääb istmete vahele endise äriklassi
kasutamise tõttu kosutavat und võimaldav 55-tolline distants. On
tooli
seljatugi alla lastud, ulatuvad varbad eesoleva tooli alla vaid kõige
pikemail reisijail.
Mustast nailonist amenity kit on suhteliselt lihtne, sisaldades
lennusokke, kammi ja silmamaski, ent tualettruumides võib end
värskendada mitmesuguste Bvlgari produktidega. Personaalsed,
käetoe
alt väljatõmmatavad ekraanid võimaldavad jälgida
meelelahutusprogrammi,
mis pole küll maailmaklass, ent eri filme võib siiski üles
lugeda kahe
käe näppude jagu (sel kevadel näiteks “Madagascar
2”, “Quantum of
Solace”, “The Day The Earth Stood Still”).
Väga meeldivalt üllatab menüü: itta suunduval 11tunnisel
lennul
pakutakse eelroaks marineeritud hiidkrevette värskete ürtidega ja
itaalia sinki meloniga, pearoaks aga üht neljast valikuvõimalusest:
pardimaksaga beef tenderloin, Yee Heongi kastmes praetud merikarbid,
siidrikastmes valmistatud põrsakülg või hom mali riisi ja
aasta
juurviljadega serveeritav vürtsikas kanakarri. Nii punast kui valget
veini on kaks ja pärast lennuki õhkutõusmist voolab ka
šampanja.
Tiramisu kõrvale võib paluda ka espressot või
cappuccino’t.
Ainus negatiivne elamus seostub Stockholmi lennujaamas Thai Airwaysi
lendude check-in’i korraldava SASi töötajaga. Tõreda
olekuga härra
nõuab sissejuhatuseks e-pileti väljaprindi nägemist, keeldudes
selleta
check-in’i alustamast. Seejärel sõtkub ta omaette pobisedes
umbes viis
minutit arvutiklahve ning keeldub reisijaga istekohta puudutavate
erisoovide osas kontakteerumast: “Thai on teile koha juba
määranud.”
Miskipärast jääb südamesse tunne, et vanahärra
ärritas üles Euroopa
Liidu värvides Eesti pass.
Õnneks kompenseerib rohmakat algust Thai pikamaalendude kogenud ja
meeldiv personal. Kui igale premium-klassis viibinule maandumise eel
kingitav orhidee on tavaprotseduur, siis Aasia lennukompaniidega rohkem
kokkupuutunud oskavad hinnata personali paindlikkust. Bangkokist
Stockholmi sõites palun näiteks, kas toidu kõrvale oleks
võimalik saada
tšillit.
Esmalt toob stjuardess välja standardse
plastpakendi punase
tšillipulbriga, ent vaid mõni minut hiljem naaseb väikse
taldrikukese
kalakastmesse tükeldatud eheda bird-eye chilli’ga.
“Eritellimus,”
sosistab ta naeratades ja libiseb taas hämarusse.