B-klassi kajut laeval (kaht neljakohalist kajutit ostes kujunes reisi hinnaks pisut üle 60 euro inimese kohta) tundus kulunud ja vanaaegne, kuid siiski puhas ja korras. Samas pakub elamusi hilisõhtune väga heal tasemel varieteeprogramm ning reis ise - teel Venemaale on huvitav vaadata Pranglit ja eriti Keri saart, mis oma karahvinikujulise tuletorniga näib eemalt suure sõjalaeva siluetina, kahuritorn keskel, tagasisõidul pakub palju uudis-tamist sõit Neeva deltasse rajatud merekanalil, eriti aga Kroonlinn, kunagine ülisalajane sõjasadam, millest möödutakse väga lähedalt: katedraali kullatud kuppel pargipuude kohal, sadamaehitised, mis tunduvad üsna mahajäetuina - kõik see on vaatepilt, mis enamikule eestlastest nägemata. 

Järgmisel hommikul Helsingis peaks soovitama pigem vastupidist taktikat: mitte kiirustada, vaid olla rahulikult veel paar tundi laevas - Helsingis oleku aeg ei ole meile ju väärtuslik, võime kas või hilisõhtuse laevaga koju sõita. Kõige halvem on oodata kajutis tund ja siis minna - siis on järjekord tõenäoliselt kõige pikem. Passikontroll on igatahes Helsingis veel palju aeganõudvam kui Peterburis, nii et tekib isegi mõte, kas see pole mitte mõeldud venelaste ruineerimiseks. Aeg-ajalt tõusevad kaks kõrvu istuvat passide kontrollijat ja lahkuvad demonstratiivselt - jälle on ühes sabas seismine osutunud asjatuks. Tegelikult meid see ei puuduta, on ka mitu väravat, mille kohal kiri "EÜ kodanikud", ja sealt saab kohe läbi, tuleb vaid olla resoluutne, sest seal on eriti tihedad venelaste tropid, kes julgustavad üksteist: "Enam kedagi vahele ei lase." Kui aga astud ikka julgelt juurde ja ütled, et oled Euroopa Liidu kodanik, tõmbuvad teeseldud lahkusega -eemale: "Palun, palun." 

Venemaalt viina kaasa osta ei soovita: see on seal küll odavam kui meil ja valik on hämmastavalt suur, kuid sellega on palju tüli: laeva sisenemisel valgustatakse kogu pagas läbi ja viinad korjatakse ära - hommikul Helsingis antakse küll tagasi, kuid kõik see on jälle sekeldamine ja aeg. Tallinnast laevale minnes muide korjatakse ära keeduspiraalid - eks ikka selleks, et sa väisaksid laeva kalleid baare.

Kui kõiki neid näpunäiteid järgida, läheb reis Peterburi igati asja ette.