Kole trend: tasuta pagas kaob ka pikamaalendudelt

Sellega, et Euroopa lendude odavamad piletid äraantavat pagasit alati ei sisalda, on reisipublikul olnud aega leppida juba mõnda aega, kuid rekordilisi kasumeid teenivad lennukompaniid laiendavad uut hinnapoliitikat nüüd ka pikamaalendudele. Delta Airlines, KLM ja Air France on juba alustanud Eesti turul selliste transatlantiliste (ehk Ameerika mandrile suunduvate) „Light“-lennupiletite müüki, mis lubavad alates 10. aprillist 2018 minna lennukisse ainult käsipagasiga. Kes tahab ära anda kuni 23kilose kohvri, peab ostma märksa kallima „Standard“-hinna. Kohvri lisamine hilisemas etapis tähendab edasi-tagasi pileti korral üldjuhul vähemasti sajaeurost lisamaksu. Väärib märkimist, et pagasit sisaldava hinnatüübi valimine õnnestub paremini lennufirmade enda kodulehekülgedelt või reisiagendi kaudu, kuid on sageli üsna keerukas online-reisibüroode lehekülgedel isepäi toimetades.

Juba varem on pagasita pikamaalendusid pakkunud odavlennufirmad, nagu Norwegian, kuid ka sellised klassikalised lennuliinid nagu näiteks TAP Air Portugal.

Hõrku habemeajamisvahtu pakkuv Londoni libarestoran vaimustas kõiki

Tembumees Oobah Butler otsustas näidata, kui lihtne on Tripadvisori-taolistes keskkondades avalikku arvamust manipuleerida, ning asus promoma tegelikkuses mitteeksisteerivat restorani The Shed at Dulwich, mis pakkus klientidele selliseid hõrgutisi nagu „jäneseneerud praesaial“ ning „vegan-merekarbid selges puljongis“. Asjaolu, et huvitatutel oli pidevalt „täis broneeritud“ The Shed at Dulwichi võimatu vaba lauda saada, aitas koha populaarsuse kasvule ainult kaasa. 18 149. kohalt alustanud The Shed at Dulwich jõudis fake-arvustuste toel ruttu Tripadvisoris Londoni menukamate söögikohtade hulka.

Butler on tunnistanud, et „suu vett jooksma panevad“ pildid, mida ta Tripadvisoris jagas, koosnesid muu hulgas valgendajatablettidest, värvist, habemeajamisvahust ja praemunast inimjala taustal.

Logistikauudiseid Mandri-Hiinast

Foto: dailin / Shutterstock.com

6. detsembrist on Xi’ani ja Chengdu vahel võimalik reisida kuni 250kilomeetrist tunnikiirust arendavate „kuulrongidega“, mis lõikavad üle Qinlingi mägede viival trassil reisiaja seniselt üheteistkümnelt tunnilt kõigest neljale. Uudiseid on ka Shanghai metrool, kus võetakse 2018. aasta algul kasutusele selline QR-maksete tehnoloogia, mis võimaldab mobiiliga pileti soetada isegi siis, kui levi parajasti puudub või reisija Alipay kontol parasjagu raha pole.

Hiina Guangdongi provintsist alustasid detsembri algul katsesõite aga neli isesõitvat bussi, mis arendavad kuni 40kilomeetrist tunnikiirust ja võtavad katseperioodil pardale kuni 19 reisijat. Ohutuse huvides on igas bussis siiski kaasas ka juht, kes oma käega 1,2kilomeetrise katsetrassi läbimise ajal kordagi rooli ei puutu. Ajaleht China Daily hinnangul on tegemist „esimese sellise testiga maailmas“.

Lennuvandaalitsemine on arvatust laiem probleem

Rahvusvaheline lennutranspordiassotsiatsioon IATA hoiatab, et kuigi „õhuraevu“ juhtumite arv vähenes mullu 9837-le raporteeritud juhtumile – tunamullusega võrreldes 9,8% suurune kahanemine –, ei maksa ohtlikku trendi alahinnata, sest eeskätt Aasiast ei jõua uudised rumalalt, ohtlikult või suisa vastikult käitunud reisijaist enamasti IATAni. Eriti suur arvatakse lennumäratsejate probleem olevat Hiinas, kus vastavat statistikat edastab IATA-le vaid 6 lennufirmat 38st. Miljardiriigis Hiinas teeb praegu oma elu esimesi õhusõite rekordiline arv inimesi ning sageli ei osata end suures erutuses adekvaatselt üleval pidada. Näiteks sööstis Pekingis üks lennust mahajäänud abielupaar stardirajale, et põgenenud õhusõiduk oma kätega kinni pidada, Shanghais heitis aga üks ebausklik vanadaam lennukisse minnes mootoritesse mõned õnnetoovad mündid, et õhureis ikka libedalt läheks. Pidevalt on esinenud ka juhtumeid, kus lennule võetud lapsi „potitatakse“ tänaval sisseharjunud kombe kohaselt otse põrandale.

Ryanair lahkub Amadeusist

Foto: StockphotoVideo / Shutterstock.com

Euroopa populaarseima odavlennufirma Ryanair lennud ei ole 15. detsembrist enam Amadeusi kaudu broneeritavad. Need reisibürood, kes kasutavad näiteks Travelporti või Sabret, saavad teadaolevalt Ryanairi pileteid oma klientidele pakkuda siiski ka edaspidi.