13.07.2016, 00:30
Andres Jõesaar: Õnnest ja selle mõõtmisest
Inimesi köidavad numbrid, mida suuremad, seda paremad. Nii ka meedia puhul. Mida suurem arv, seda parem. Aga mis siis, kui seni kasutatud mõõdulint enam hästi ei ulatu või ei sobi üldse? See küsimus puudutab otseselt ka telesaadete tegelikku vaatajate arvu.
FOTO:
Statistikaameti andmetel* on Eestis interneti kasutus vanuserühmas 16–34 eluaastat jõudnud sisuliselt 100 protsendini. Üle 65aastastest inimestest on pooled interneti aktiivsed kasutajad. Interneti populaarsus mõjutab otseselt ka teisi meediume. Selle mõju positiivsus seisneb meediasisu kättesaadavuse suurenemises: ajanihkega sisutarbimisteenus vabastab kuulaja/vaataja lineaarse saatekava piirangutest, meediatarbimisseadmete mitmekesisus ja mobiilsus lammutavad liikumatute seadmete ja kindlate ruumide loodud barjääre. Inimestel on palju suurem võimalus ise otsustada, millist sisu ja millise tehnilise vahendi abil ta mingil hetkel ja kohas vaatab-kuulab-loeb.