„Pärnu suvi“ on lihtne. Alati vormis mustad teksad ja must T-särk putkab Puudersell kaamera ja mikrofoniga ringi mööda suvepealinna üritusi. Ette jääb kõik: teater, sport, autode testimised, igasugused avamised, süva- ja diskomuusika, muu suveatraktsioonide virvarr ja Puudersell läheneb asjadele kohati vahetu, kohati teeseldud, kuid alati lihtsameheliku ja suuresilmse uudishimuga. Kogu see telepurk ja purgistus on äärmiselt ebaprofessionaalne, kuidagi väga „1994“ ning selle vaatamine on tõeline suvemõnu.

Ainult teleproffidest kauges Pärnus monteeritakse kokku võttepaigas esimesena pähe karanud ideed, halvasti varjatud rabedad lavastused, logisevad püüdlused pildilisele atraktiivsusele ja meeldiv praak, mis silma ja südame särama lööb. Siin duublite tegemisele aega ei raisata!

Ma ei usu, et „Pärnu suvi“ on tore saade ainult nö „campi mõttes“. „Pärnu suvi“ on armas saade. Sealt õhkub ehtsat suvesuminat. Ja ei olen palju saateid, kus ühes lõigus intervjueeritakse põgusalt vabariigi presidenti ja juba järgmises vestleb Ahti mõne suveürituse maskotiga, mille sees on inimene, või lausa ratsahobusega. Super!

Teine TV3s jooksev suvesaade „SuveFIZZ“ on Puuderselli-show kõrval pildiliselt professionaalsuse kõrgem pilotaaž, aga sisult ja emotsionaalsuselt äärmiselt igav. Jama.

See on nagu trendika välimusega pooletunnine reklaam alkohoolsele joogile, mille kestel täidetakse ka sponsorlepingut ühe autode maaletoojaga, ning sihtgrupiks tundub olevat antud kaupade puhul ostuvõimetu auditoorium: alla-18sed. Saatejuhtideks noorpere lemmikud Piret Järvis ja Summer ning kaadritagusteks jõududeks noortesaadete vanad kalad.

Samuti „põnevatest“ suvesündmustest osa saama kutsuvas „SuveFIZZis“ on informatsioonihulk null, küsimused stiilis „mis tunne oli?“ ja toimetajatöö nähtavalt laisk või siis lihtsalt ideevaene. Ning olgugi, et nii tiim kui vist publik on noored, puudub saates nooruslik torge ja süüdimatu action, minimaalnegi soov raamidest ükstaskõikselt läbi trampida. Riskige millegagi! Alustuseks kasvõi pisut.

Tasemel tehniliste oskuste ja vilunud telenägemise ohverdamine korralikkusele ning surmigavusele. Tegijatel ei tundu isegi lõbus olevat – nägite Summeri suunurki, kui ta Eesti missi ja Clicki tantsutüdrukutega kanuusõitu tegi?

Suvehõngu asemel tunned kuidas kogu pingutus lõppes pärast rahastajatega kokkuleppe saavutamist. Hea küll, ega kuhugi üritusele kohale sõitmine ka alati kõige kergem pole.     

Kõige sündmuslikum suvesaade on aga vist Kanal 2st voolav „Kokk tuleb!“. Reality-TV liigutustega üles filmitud ja kokku monteeritud hüpleva tasemega robustne kokasaade, millel pole kokandusega mingit pistmist, on jõudnud juba pahandada neid inimesi, kes soovivad, et kangelased televiisoris teineteisele õlale patsutaksid. Kontseptsiooni pealt „et oleks valus vaadata“ räägib „Kokk tuleb!“ end võõrustavatest prominentidest aga rohkem kui tuhat Kroonika või Arteri intervjuud kokku.