Teise tõlketekstina saab lugeda Laura Mulvey feministliku filmiteooria rajanud artiklit „Visuaalne nauding ja narratiivne kino“. Kohalikest  originaaluurimustest tõuseb säravana esile Loone Otsa artikkel „Ajakirja Siluettkasvatuslikust rollist ilmumise esimesel viisaastakul (1958-1963)“, esindades Eestis vähepraktiseeritud, kuid mujal maailmas ammu ülipopulaarset kultuuriuurimust. Ots lükkab ümber arusaama Siluetist kui pelgalt naisteajakirjast: poolemiljonilise tiraažiga nõudlik ja informatiivne Siluett oli täiskasvanuhariduse võimsamaid kanaleid (ka teistes liiduvabariikides), mida võib vabalt nimetada „sillaks üle stalinismi“. Raili Põldsaar annab karmi hinnangu Simone de Beauvoiri „Teise sugupoole“ eestikeelsele tõlkele (kirjastus Vagabund 1997), eeskätt selle toimetajale, kelle valimatud kärped on teost sügavalt moonutanud. Arvestades, et raamat on 1990ndatel olnud soouurimusest huvitujate üheks peamiseks allikaks, on teguviis äärmiselt kahetsusväärne ja tõstatab eetika küsimuse Eesti teadusmaastikul laiemalt.  

          Elu pulsil hoiavad kätt tänase ühiskondliku olemise probleeme lahkavad sotsioloogid: Malle Järve analüüsib meeste ja naiste ajakasutuse erisusi, vaidlustades laialtlevinud müüdi, et meeste elu olevat Eestis pingelisem kui naistel. Katri Eespere kirjutab tütarlaste söömishäiretest mitte kui psüühilisest, vaid kui eeskätt sotsiaalsest probleemist. Kirjandusteadusega seondub kaks ariklit: Eve Annuk tutvustab varalahkunud luuletaja Ilmi Kolla elu- ja mõttemaailma ta kirjavahetuse põhjal, valgustades muu hulgas naise kohta nõukogudeaegses kirjanduskaanonis.  Leena Kurvet-Käosaar kirjutab „salatud ja omakstunnistatud“ kehast võrdlevalt Virginia Woolfi, Anaïs Nini ja Aino Kallase noorpõlvepäevikutes. Folklorist Andreas Kalkun – numbri ainus  meesautor – teeb rännaku Seto naisautobiograafide maailma. Tiina Vähi kirjutab  naiste nõidadeks „saamisest“ õhtumaade mütoloogiates ja nõiaprotsessides; Marion Pajumets ja Kristiina Luht analüüsivad prostitutsiooni ja võrdõiguslikkusesse suhtumist eesti meeste ja arvamusliidrite seas. Ariadne Lõng tõestab akadeemiliste naisuuringute elujõulisust ja populaarsust, kuid igasuguse meesuuringu puudumine (vähemalt selles numbris – toim.) teeb küsitavaks ajakirja päises seisva määratluse „nais- ja meesuuringute ajakiri“.

Elo Lindsalu