Just seal sündiski üks hiljem erakordselt väärtuslikuks osutunud idee. Vabariiklaste võitu analüüsides leiti, et suur osa selles oli konservatiivsel internetiportaalil The Drudge Report. Matt Drudge’i blogi oli metsikult populaarne ja tegi demokraatidele kõva peavalu. Kokkutulnute meelest oli hädasti tarvis selle demokraatlikku analoogi, mis tooks vabariiklaste patud avalikkuse ette ning vürtsitaks neid mahlakate analüüside ja kommentaaridega. Nii sündiski veebiajaleht Huffington Post.

Arianna Huffington (60) on külma ja pealetükkiva naeratusega Cambridge’i haridusega kreeklanna. Tema trump on erakordne oskus ennast meeldejäävaks teha, hetkega sõbruneda ja panna teine inimene tundma, et teda tõesti kuulatakse. Arianna endine abikaasa, naftamagnaat Michael Huffington meenutab, et kui ta Arianna esimest korda kõrgseltskonda viis, kulus vaid natuke aega ja juba istus too Rupert Murdochi kõrval, lobisedes temaga nagu vana tuttav. Tutvused telestaar Barbara Waltersi jpt tähtsate naistegelastega ning abiellumine naftamiljardäriga tegid ta täieõiguslikuks kõrgseltskonna liikmeks.

Huffington Post alustas tegevust 9. mail 2005 ning Arianna pühendas sellele kogu oma aja ja jõu. Pidevalt hästiinformeeritud seltskonnas ringi liikudes, poliitilistes tele- ja raadiosaadetes esinedes ning suheldes sai Arianna tohutult informatsiooni ja vihjeid, mille ta viivitamatult kolme Blackberry mobiilitelefoni vahendusel Huffington Posti toimetusse edastas.

Huffington Posti südameks on pommuudised ja vereringeks selle ümber põimunud blogijate võrk. Silmapaistvad blogijad värbas Arianna isiklikult: president Barack Obama, Hillary Clinton, Michael Moore, Madonna, John Cusack, Madeleine Albright, Robert Redford, Neil Young, Mia Farrow, Donna Karan, Donatella Versace jpt. Kokku on blogijaid üle kolme tuhande – poliitikutest, ühiskonna- ja seltskonnategelastest akadeemikute ja poliitikaekspertideni, kes kõik teevad kaastööd reaalajas ning väga laias teemaringis.

Pühendumine tasus ennast ära mitut moodi. Praegu on Huffington Postil igas kuus 26 miljonit unikaalset külastajat, kes kirjutavad üle miljoni kommentaari. Sait kuulub USA uudiseportaalide tippkümnesse. 2009. aastal nimetas ajakiri Forbes Arianna Huffingtoni mõjuvõimult kaheteistkümnendaks naiseks meedias. Ning internetimeedia gigant AOL (America Online) soovis Huffington Posti 315 miljoni dollari eest ära osta. Lisaks sellele saab Arianna AOLi peatoimetaja tiitli aastapalgaga 4 miljonit dollarit ning asub juhtima muuhulgas ka sellist väljaannet nagu TechCrunch.

Varem või hiljem ilmuvad iga eduka internetiäri juurde inimesed, kes kinnitavad, et just nemad mõtlesid selle värgi välja, kuid tõrjuti ebaõiglaselt kõrvale. Ebaõiglus tuleb meelde siis, kui miljonid käegakatsutavas kauguses paistavad.

Möödunud aasta lõpus andsid Huffingtoni villas toimunud kohtumisel osalenud demokraatliku partei poliitilised konsultandid Peter Daou ja James Boyce Arianna Huffingtoni kohtusse, väites, et too pani nende hiilgava idee lihtsalt pihta. Tõestuseks esitasid nad 15-leheküljelise dokumendi, mis kirjeldab veebiprojekti nimetusega 1460 (niipalju päevi jäi pärast Arianna kodus toimunud õhtusööki järgmiste, 2008. aasta presidendivalimisteni). Muidugi ei taha Daou ja Boyce au ega kuulsust. Nad tahavad saada osa AOLi miljonitest.

Erinevalt Facebooki loojast ja omanikust Mark Zuckerbergist, kes vaikselt oma endised kolleegid raha ja aktsiatega kinni maksab või uuesti Facebooki tööle võtab, ei hakanud bravuurikas Arianna endiste kompanjonidega kauplema ning saatis nad lihtsalt pikale lainele.

Kuid peale endiste mõttekaaslaste on mässu tõstnud ka Arianna töömesilased – tasuta blogijad. Facebookis tekkis liikumine “Hey Arianna, Can You Spare a Dime?”. “AOL andis sulle 315 miljonit dollarit. Me palume sul sellest väikegi osa tagasi anda nendele tasuta töötanud kirjutajatele, kes Huffington Posti üles ehitasid,” on nende nõudmine.

Ka neile oli Ariannal üheselt mõistetav vastus valmis. “Ainus tõeline muudatus, mida te märkate, on see, et veel rohkem inimesi loeb seda, mida te kirjutate,” teatas Arianna blogijatele. Teiste sõnadega – mingit muutust blogijate pangaarvel ei ole ega tule.

ERRi ingliskeelse uudisteportaali toimetaja Scott Diel oli samuti üks Huffington Posti blogijatest. Ta avaldas seal viis või kuus artiklit. Teda ei häiri, et Huffington portaali hiigelsumma eest maha müüs. “Minu meelest laiendab Arianna Huffington ajakirjanduse piire, püüab midagi uut teha, ja minagi tahtsin tunda, mida see tähendab.” Paremate kirjutajate jaoks ei ole see respekteeritud meediakanal, ütleb ta. “On tähelepanuväärne, kuidas Arianna suutis oma väljaandele sellise positiivse imago luua, ehkki alguses ei olnud see palju muud kui lihtsalt uudistekogum. Arianna nutikuse ees tuleb müts maha võtta,” arvab Scott

Ikka ja jälle näeme, et keegi oskab internetis panna inimesed tasuta enda kasuks rügama, kuni ühel hetkel saab nende töö eest miljoneid või isegi miljardeid sisse kasseerida. Sest samamoodi nagu internetist otsitakse tasuta informatsiooni, ollakse valmis seda sinna tasuta sisestama. Raha ei maksta aga mitte töö, vaid idee eest. See kõik sarnaneb väga igiliikuriga, mille mootoriks on inimlik edevus ja vastupandamatu soov oma liigikaaslastega suhelda, nutikate kasumid on aga peadpööritavad.