05.06.2009, 00:00
Disainer, keda kõik teavad
Kas moedisainerit saab süüdistada liigses edukuses või selles,
et kõik staarid tema riideid kanda tahavad? Briti disaineri Matthew
Williamsoniga juhtub seda päris tihti.
Üks Briti parim
ekspordiartikkel disaini vallas, Matthew Williamson, on
kadestusväärsete põsesarnade ja konstantse päevitusega
tüüp. Teda märgati esimest korda neil päevil, mil ta
Central St Martinsi kolledžis õppides lõunavaheaegadel
Vogue’i kontoris töötavatele moehulludele enda valmistatud
India-päraseid värvilisi pluuse ja kleite käis müümas.
Erksate värvikombinatsioonide (tema lemmikuks on sinine, roosa ja kollane)
järgi õnnestub Williamsoni tööd tänini ära
tunda.
Williamson ei ole üks nendest endasse tõmbunud
disaineritest, kes õhtud vaikselt kodus veedab. Ta on kõigile
inglastele tuttav kollaste ajakirjade Hello! ja Ok! lehekülgedelt, seda
eelkõige tänu pidutsemisele koos skandaalsete sõbrannadega.
Viimaste hulka kuuluvad näiteks ehtekunstnik Jade Jagger, Kate Moss,
Madonna, Sienna Miller ja teised. Nii mõnedki moedisainerid on teda
süüdistanud selles, et ta püüab kuulsuste abil oma riideid
müüa, kuid Williamson on väitnud, et ei tee riideid raha
või äri pärast. Ometigi on tema endanimeline bränd olnud
11 aastat järjest kasumis ning iga aastaga kasvanud.
Enne
Matthew Williamsoni brändi loomist töötas disainer
rõivafirmadele Marni ja Monsoon. Kuna töö toimus Indias, olid
ka kõik Monsoonile loodud mudelid India mõjutustega. Arvatakse,
et just sellest ajast ongi suur osa tema disainitud asjadest pisut etnilise
tundega.
Williamson on reisinud eksootilistes paikades hiljemgi.
Näiteks tema kõige viimane kollektsioon on inspireeritud Tiibeti
reisist. Alates 2006. aastast töötas Williamson ka Pucci disainerina,
kuid lahkus firmast sel aastal. Seda muidugi pärast oma missiooni
täitmist, milleks oli riiete müüginumbrite suurendamine.
2004. aastast saab disainer uhkustada ajakirja Elle aasta disaineri
auhinnaga. Williamsoni enneolematu edu tunnistajaks oli ka tema seni tehtud
tööde näitus Londoni disaini muuseumis. Kõik tahavad
edukast disainerist saada tükikest ning temaga on koostööd
teinud ka näiteks reisikohvrite firma Samsonite, kontoritarvete firma
Smythson ja Briti bränd Debenhams.
H&Mi
võit
Sel kevadel paiskas H&M müüki
Matthew Williamsoni disainitud kollektsiooni. Rootsi rõivakett on varem
koostööd teinud Stella McCartney ja Karl Lagerfeldiga, kuid seekord
otsustati ostjaid hullutada senisest suuremate kogustega. Kuigi riiete hulk oli
piisav et kõigile Williamsoni fännidele midagi jätkuks,
tekkisid esimesel avamise hommikul H&Mi poodide uste taha meeletud
järjekorrad.
Kollektsioon koosneb tema kõige
kuulsamatest disainidest läbi aegade. Näiteks Williamsoni
kõige esimesel catwalk’il Kate Mossi seljas nähtud
sulemustriga kardigani saab H&Mist täiesti talutava hinna eest.
Kõige enam müüdud esemed Williamsoni kollektsioonist on
lühike nahkjakk ning pikk sulemustriga kleit.
Aprillis
välja tulnud 20 mudelit on ilmselt nüüdseks juba
müüdud, kuid mais ilmus H&Mi poodidesse müüki teine ja
suurem osa Williamsoni kollektsioonist. Esimest korda saavad nüüd
H&Mist endale Williamsoni disainitud riideid osta ka mehed. Varem pole
disainer veel meeste riietega kätt proovinudki.