Üks Briti parim ekspordiartikkel disaini vallas, Matthew Williamson, on kadestusväärsete põsesarnade ja konstantse päevitusega tüüp. Teda märgati esimest korda neil päevil, mil ta Central St Martinsi kolledžis õppides lõunavaheaegadel Vogue’i kontoris töötavatele moehulludele enda valmistatud India-päraseid värvilisi pluuse ja kleite käis müümas. Erksate värvikombinatsioonide (tema lemmikuks on sinine, roosa ja kollane) järgi õnnestub Williamsoni tööd tänini ära tunda.


Williamson ei ole üks nendest endasse tõmbunud disaineritest, kes õhtud vaikselt kodus veedab. Ta on kõigile inglastele tuttav kollaste ajakirjade Hello! ja Ok! lehekülgedelt, seda eelkõige tänu pidutsemisele koos skandaalsete sõbrannadega. Viimaste hulka kuuluvad näiteks ehtekunstnik Jade Jagger, Kate Moss, Madonna, Sienna Miller ja teised. Nii mõnedki moedisainerid on teda süüdistanud selles, et ta püüab kuulsuste abil oma riideid müüa, kuid Williamson on väitnud, et ei tee riideid raha või äri pärast. Ometigi on tema endanimeline bränd olnud 11 aastat järjest kasumis ning iga aastaga kasvanud.


Enne Matthew Williamsoni brändi loomist töötas disainer rõivafirmadele Marni ja Monsoon. Kuna töö toimus Indias, olid ka kõik Monsoonile loodud mudelid India mõjutustega. Arvatakse, et just sellest ajast ongi suur osa tema disainitud asjadest pisut etnilise tundega.


Williamson on reisinud eksootilistes paikades hiljemgi. Näiteks tema kõige viimane kollektsioon on inspireeritud Tiibeti reisist. Alates 2006. aastast töötas Williamson ka Pucci disainerina, kuid lahkus firmast sel aastal. Seda muidugi pärast oma missiooni täitmist, milleks oli riiete müüginumbrite suurendamine.


2004. aastast saab disainer uhkustada ajakirja Elle aasta disaineri auhinnaga. Williamsoni enneolematu edu tunnistajaks oli ka tema seni tehtud tööde näitus Londoni disaini muuseumis. Kõik tahavad edukast disainerist saada tükikest ning temaga on koostööd teinud ka näiteks reisikohvrite firma Samsonite, kontoritarvete firma Smythson ja Briti bränd Debenhams.


H&Mi võit



Sel kevadel paiskas H&M müüki Matthew Williamsoni disainitud kollektsiooni. Rootsi rõivakett on varem koostööd teinud Stella McCartney ja Karl Lagerfeldiga, kuid seekord otsustati ostjaid hullutada senisest suuremate kogustega. Kuigi riiete hulk oli piisav et kõigile Williamsoni fännidele midagi jätkuks, tekkisid esimesel avamise hommikul H&Mi poodide uste taha meeletud järjekorrad.


Kollektsioon koosneb tema kõige kuulsamatest disainidest läbi aegade. Näiteks Williamsoni kõige esimesel catwalk’il Kate Mossi seljas nähtud sulemustriga kardigani saab H&Mist täiesti talutava hinna eest. Kõige enam müüdud esemed Williamsoni kollektsioonist on lühike nahkjakk ning pikk sulemustriga kleit.


Aprillis välja tulnud 20 mudelit on ilmselt nüüdseks juba müüdud, kuid mais ilmus H&Mi poodidesse müüki teine ja suurem osa Williamsoni kollektsioonist. Esimest korda saavad nüüd H&Mist endale Williamsoni disainitud riideid osta ka mehed. Varem pole disainer veel meeste riietega kätt proovinudki.