16.08.2007, 00:00
Eesti lipud autodele tellisid lätlased
Tänavuse suve suurmood – 16 000 autole kinnitatud Eesti lippu – on osalt juhus, mille korraldasid lätlased, sest nemad tellisid lipud Hiinast.
“Parkisime Kohtla-Järvel meelega auto
kõrvale, millel oli Georgi lint antenni küljes. Mõtlesin, et
huvitav, kas lüüakse klaasid sisse,” räägib
rahvuslane Henn Põlluaas, kelle autol on sinimustvalged lipud.
Ida-Virumaal käis ta vabadusvõitlejate kokkutulekul
Sinimägedes. “Seal oli päris palju lipukestega autosid,”
räägib Põlluaas.
Sinimustvalged lipukesed ostis Henn Põlluaasale tema naine kevadel Säästumarketist. Tähtpäevadel kinnitab mees need oma auto külge. “Lipp autol näitab minu meelsust ja suhtumist rahvusesse, eriti aprilliöö järel,” ütleb Põlluaas.
Lipud, mis on osutunud populaarseks nii keskealiste rahvuslaste kui ka noorte rullnokkade autodel, on Eestis müügil juhuslikult.
Rimi Baltiku peakontoris Riia kesklinnas sündis mullu jõulude ajal otsus tellida Hiinast Eesti, Läti ja Leedu lipud koos auto külge kinnitamise klambritega.
Sortimendikoosolekul otsustasid säästumarketite impulsskaupadega (nii nimetatakse tarbetuid asjakesi, mida tellitakse müüki vaid üks partii) tegelevad spetsialistid tellida Hiinast odavad riigilipud.
Need jõudsid maikuus Eestis müüki hinnaga 9.90. Pronksiöö oli just möödas. Vene rahvuslased sõitsid mööda Eestit ringi mustoranžide Georgi lintidega ja tuututasid autosignaaliga igal võimalusel. “Eesti rahvusvärvides lipukesed polnud sel ajal Säästumarketis põrmugi populaarsed,” räägib Rimi Eesti suhtekorraldusjuht Merike Mikk. Täpsemalt öeldes, kaup jäi seisma ning poed langetasid lipukeste hinda 7.90 peale.
Enne jaanipäeva need avastati ning pärast jaanipäeva sai sinimustvalgetest lipukestest autodel juba suurmood. Neid müüdi 250 tükki päevas ja augusti alguseks oli terve partii läbi ehk lipud on küljes 16 000 autol.
Paraku pole neid juurde tulemas, sest Rimi suurkontsern tellib sedasorti kaupu pool aastat ette ja praegu arutavad Riia peakontori ostuinimesed säästumarketite jõuluehete fassongi ja värvi.
Hea idee mõjul on hilissuvest autode liputarvikuid müünud ka teised firmad, näiteks Lipuvabrik.
“Me oleksime neid müünud juba varemgi, kuid ei leidnud tarnijat,” ütleb Lipuvabriku turundusjuht Karina Tõeleid. Nüüd on vabrikul need olemas, kuid kust lipud on tellitud ja kes neid teeb, ei taha ta täpsustada.
Rahvusliku sümboolikaga toodete müük on suurenenud, kuid mitte seoses pronksiööga, vaid juba mitu aastat, räägib Tõeleid. Uute elamurajoonide arendajad on püstitanud lipuväljakuid.
Eraisikud ostavad oma majade ette lipumaste. “Ma arvan, et see pole rahvustunde eriline puhang, pigem näide elatustaseme tõusust, sest lipumast koos paigaldusega maksab ikkagi 10 000 krooni,” ütleb Tõeleid.
Ehkki lippude müüjad ise peavad rahvussümboolika head müüki kokkusattumuseks, mis on kas lätlaste algatatud või kestnud juba paar aastat, arvab sotsioloog Andrus Saar, et pigem on põhjus siiski pronksiöös.
“Mina ei pea lippude autodele panemist juhuslikuks nähtuseks,” ütleb Andrus Saar. Tema hinnangul on see rahvustunde ja hoiakute väljendus. “Tegelikult vahva komme. Loodan, et see ei tekita vastureaktsiooni ja kestab kaua.”
Sinimustvalged lipukesed ostis Henn Põlluaasale tema naine kevadel Säästumarketist. Tähtpäevadel kinnitab mees need oma auto külge. “Lipp autol näitab minu meelsust ja suhtumist rahvusesse, eriti aprilliöö järel,” ütleb Põlluaas.
Lipud, mis on osutunud populaarseks nii keskealiste rahvuslaste kui ka noorte rullnokkade autodel, on Eestis müügil juhuslikult.
Rimi Baltiku peakontoris Riia kesklinnas sündis mullu jõulude ajal otsus tellida Hiinast Eesti, Läti ja Leedu lipud koos auto külge kinnitamise klambritega.
Sortimendikoosolekul otsustasid säästumarketite impulsskaupadega (nii nimetatakse tarbetuid asjakesi, mida tellitakse müüki vaid üks partii) tegelevad spetsialistid tellida Hiinast odavad riigilipud.
Need jõudsid maikuus Eestis müüki hinnaga 9.90. Pronksiöö oli just möödas. Vene rahvuslased sõitsid mööda Eestit ringi mustoranžide Georgi lintidega ja tuututasid autosignaaliga igal võimalusel. “Eesti rahvusvärvides lipukesed polnud sel ajal Säästumarketis põrmugi populaarsed,” räägib Rimi Eesti suhtekorraldusjuht Merike Mikk. Täpsemalt öeldes, kaup jäi seisma ning poed langetasid lipukeste hinda 7.90 peale.
Enne jaanipäeva need avastati ning pärast jaanipäeva sai sinimustvalgetest lipukestest autodel juba suurmood. Neid müüdi 250 tükki päevas ja augusti alguseks oli terve partii läbi ehk lipud on küljes 16 000 autol.
Paraku pole neid juurde tulemas, sest Rimi suurkontsern tellib sedasorti kaupu pool aastat ette ja praegu arutavad Riia peakontori ostuinimesed säästumarketite jõuluehete fassongi ja värvi.
Hea idee mõjul on hilissuvest autode liputarvikuid müünud ka teised firmad, näiteks Lipuvabrik.
“Me oleksime neid müünud juba varemgi, kuid ei leidnud tarnijat,” ütleb Lipuvabriku turundusjuht Karina Tõeleid. Nüüd on vabrikul need olemas, kuid kust lipud on tellitud ja kes neid teeb, ei taha ta täpsustada.
Rahvusliku sümboolikaga toodete müük on suurenenud, kuid mitte seoses pronksiööga, vaid juba mitu aastat, räägib Tõeleid. Uute elamurajoonide arendajad on püstitanud lipuväljakuid.
Eraisikud ostavad oma majade ette lipumaste. “Ma arvan, et see pole rahvustunde eriline puhang, pigem näide elatustaseme tõusust, sest lipumast koos paigaldusega maksab ikkagi 10 000 krooni,” ütleb Tõeleid.
Ehkki lippude müüjad ise peavad rahvussümboolika head müüki kokkusattumuseks, mis on kas lätlaste algatatud või kestnud juba paar aastat, arvab sotsioloog Andrus Saar, et pigem on põhjus siiski pronksiöös.
“Mina ei pea lippude autodele panemist juhuslikuks nähtuseks,” ütleb Andrus Saar. Tema hinnangul on see rahvustunde ja hoiakute väljendus. “Tegelikult vahva komme. Loodan, et see ei tekita vastureaktsiooni ja kestab kaua.”