“Vajutan täie jõuga. Nii palju kui saan,” ütleb Kevin Korjus (18).

Ja pidurdada tuleb tihti – pühapäevases sõidus Hispaanias Aragóni rajal tuli 26 ringi peale kokku 442 kurvi.

Korjuse autol puudub ka roolivõimendi. Kurvides tahab raskusjõud pead otsast rebida. “Kael ja käed saavad kõige rohkem valu, eelmisel aastal tõmbas ka jalg krampi,” tunnistab noor võidusõiduäss.

Talvel tegi Korjus võimsalt trenni. Ütleb, et väliselt on kael paksemaks läinud, iga pluusi nööbid ei taha enam hästi kinni minna.

Võidusõitmise raskust näitab ka tõik, et kuuma ilmaga kaotab ta sõidu jooksul kuni kaks kilo.

Kuid eeskätt on võidukihutamine mõttetegevus. Sa pead olema enesekindel, lohakus pole lubatud ning võitmiseks pead mõtlema alati veidi kiiremini kui vastased. “Juba 15aastasena mõtles Kevin nagu täiskasvanu,” lausub võidusõiduspets Toomas Vabamäe.

Korjus tuli mullu väiksemas, Renault’ kaheliitriste masinate sarjas Euroopa karikavõitjaks. Sel nädalal tõestas, et saab hakkama ka võimsamate autodega. Esimene sõit laupäeval lõppes küll katkestamisega, kuid pühapäeval tuli võit koos rajarekordiga. Oma tiimikaaslase Arthur Pici tegi Kevin pihuks ja põrmuks.

Esmaspäeval kaunistas Korjuse pilt Postimehe, Päevalehe ja Õhtulehe esikülgi. Eesti rahvas otsib pärast Andrus Veerpalu dopinguskandaali uut kangelast. Gustav Adolfi gümnaasiumi 11. klassis õppiv poiss sobib ideaalselt.

Avalikkusele paistab ta naerunäosena nagu Sebastian Vettel, kes pole mitte ainult F1 kõigi aegade noorim maailmameister, vaid ka šampooni Head & Shoulders uus reklaaminägu.

Eesti vormelisõidus on enne Korjust olnud kaks suurt lootust – üle-eelmisel kümnendil Rain Pilve ja eelmisel Marko Asmer. Mõlemaid saatis kõva PR-töö. Korjuse seevastu otsis meedia ise üles. Tema isa, endine motokrossisõitja Aivar Korjus ütleb, et nädalavahetusel tundsid poisi vastu huvi paarkümmend ajakirjanikku.

Isa kaudu sai Kevin ka oma esimese sponsori ja mänedžeri, Kiviõli Keemiatööstuse ja Rakvere Aqva hotelli peremeeste sekka kuuluva, varem vormelisõitu harrastanud Raivo Tamme.

Praegu juhib Korjuse karjääri Luksemburgi firma Gravity Sport Management, kelle pealik Eric Bouillier on ühtlasi Renault’ vormel-üks tiimi juht. Kuid see ei tähenda, et Korjusele on tulevikus kuningliku sarja uksed automaatselt valla, sest konkurents on ülitihe ning tulemuste kõrval sõltub väga palju rahast ja õnnest.

Näiteks maailma suurim autotootja Toyota pakkus kunagi Marko Asmerile kümne aasta pikkust lepingut, kuid eestlane ei võtnud seda vastu. Ta pelgas, et Toyota ei pruugi vormel-ühte püsima jääda. Nii ka läks. Paraku ei jäänud vormel-ühte ka BMW, kellega Asmer lepingu sõlmis...

Võidusõit on eestlaste lemmiksport. Nõukogude ajal tõmbas Kalevi Suursõit rahvast nagu teine laulupidu. Isegi aastal 2007 oli Eesti suurim tasuline spordiüritus Lasnamäe kanalis toimunud võidusõit.

Seda kõike arvestades paistab imelik, et ükski Eesti telekanal ei näita praegu Renault’ maailmasarja. Markko Märtini hiilgeajal näidati meil kokkuvõtteid rallidest, kuid ralli pole telesõbralik. Vormelisõit seevastu sobib telesse ideaalselt. WSRi teleõigused ei saa olla väga kallid, sest sisuliselt on tegemist Renault’ reklaamüritusega, pealtvaatjatele jagatakse pileteid tasuta.

“Meil on küll üle-euroopaline leping Eurospordiga, kuid teleülekandeid saab läbi rääkida ka riikide kaupa,” ütleb sarja PR-mees Frederic Espinos. (Eurospordi kommentaatorid ei tea, kuidas Korjuse nime hääldada, see kõlab nende suus nagu gorgeous ehk oivaline.)

“Me ei jõua kõike kajastada. Pakkumisi, et näidake seda või teist, on palju, hetkel pole vahendeid,” sõnab ETV sporditoimetuse juht Marko Kaljuveer ja lisab pikemalt mõtlemata: “Kevin Korjus on potentsiaalne F1 sõitja. Vähemalt ma loodan seda.”

Veel väga paljud eestlased loodavad sedasama.


Supersõit ka Pentuselt

Renault 3.5 sarjas sõidab ka teine eestlane Sten Pentus.
Laupäeval sai ta kümnenda koha.
Pühapäeval alustas 25. kohalt, möödus 14(!)masinast ja lõpetas 11. kohaga.
Mullu oli Pentus samal rajal peetud sõidu võitja.