Tegelikult kasvas Skype Eestis väga kiiresti vaid 2005. ja 2006. aastal. Edasi võib Skype Technologies OÜ majandusaasta aruannetest pidevalt lugeda, et “jätkuvat kasvu pidurdas Eesti tööjõuturul valitsev kvalifitseeritud inseneride puudus”. Tõsi, siin töötavate arendajate hulk kasvab. Ainuüksi tänavu on neid tööle võetud 54, kellest 13 on välismaalased ja neist omakorda 8 väljastpoolt Euroopa Liitu. Eestis kavatsetakse sel aastal palgata kokku umbes 80 uut arendajat (oluliselt rohkem kui eelmistel aastatel), aga väljaspool Eestit vähemalt 300. Loo kirjutamise hetkel otsis Skype Londonisse 38, Tallinna 17, Silicon Valleysse 18 ja mujale (Praha, New York, Moskva, Stockholm) 23 tarkvarainseneri.

“Oletame, et meil oleks need kõik 800 inseneri Eestis tööl, ja oletame, et me peaksime selleks palkama madalama kvalifikatsiooniga inimesi. Ja oletame, et madalama kvalifikatsiooniga inimesed teevad koostöös madalama kvaliteediga toodet. Ja oletame, et seetõttu Skype’i kasutajate arv läheb alla. Kas see oleks Eestile kasulik?” küsib Skype Eesti juht Tiit Paananen. Ja vastab, et see ei oleks kasulik ei Eestile ega järjest kiiremini üleilmastuvale Skype’ile.

Artikkel ilmub 2. augusti Eesti Ekspressis