Mitte ainult iluasi

Altea ongi esimene seeria-Seat, mis algusest lõpuni valminud da Silva käe all. Mees ise tegi küll vahepeal karjääri ning temast sai Audi grupi (Audi, Seat, Lamborghini) disainijuht. Kellele näituseautod Tango ja eriti Salsa tuttavad, seda Altea välimus ei üllata. Salsaga võrreldes kaotasid Altea jooned küll pisut lennukust, kuid üldmulje on sama hea. Seati oma nägu on igatahes nüüd olemas. Kui mõne auto välimus üldse tekitab mulje ladinapärasest, aeg-ajalt ehk isegi ülekeevast emotsionaalsusest, siis võiks see küll olla Altea.

Seejuures pole auto tarbimisväärtust ilule ohvriks toodud. No hea küll, tagaluuk on ehk kitsam ja laadimiskünnis kõrgemal kui mahtuniversaalidel tavaliselt. Ent tarvitseb vaid see luuk avada, kui selgub, et pakiruumi 409 liitrile on antud keskmisest märksa kasutajasõbralikum kuju. Kahekordne kokkuvolditav põhi ja taskud külgedel ei pretendeeri kindlasti maailmauudise tiitlile. Küll aga võib selleks olla “mütsiriiuli” alla ehitatud panipaik. Tagaluuki tõstes kerkib pakiruumi kate nagu tavaliselt, ent selle all asub veel väike polsterdatud kast, kuhu kergemaid ja väiksemaid asju palju käepärasem tallele panna kui kuskile allapoole. Muidugi saab ka tagaistme seljatuge ette maha keerata (kolmes osas) ja seeläbi suurendada pakiruumi 1,3kuupmeetriseks.

Maha täisnurgad ja sirgjooned

Väiteid Alteast kui uue autoklassi esmaeksemplarist ei maksa väga tõsiselt võtta, ent tavapäraste mahtuniversaalide bussilikkus on temast küll väga kaugel hoitud. Volkswagen Golf V platvormile ehitatud Altea kõige lähem sugulane on ilmselt VW Touran, kuid kabiinist ei leia jälgegi Volkswagenitele iseloomulikust nurgelisest disainist. Ekraan keskkonsoolis on interjööris vist peaaegu ainuke täisnurkadega detail. Kolm “kella” armatuurlauas uputati sügavatesse “torudesse”, keskkonsooli keerati pisut “näoga” juhi poole. Käigukang jäeti täiesti ebatrendikalt põrandale, esimese hooga oleks tahtnud sedagi otsida kuskilt kõrgemalt. Juhi ette jäävad pinnad said peegeldusi vältiva mati pinna, erinevalt Seatil varem kasutatud materjalidest on seda võimalik ka tolmust puhastada.

Mingeid järeleandmisi pole tehtud ka Altea sõiduomadustes. Esimene mulje ütleb, et vaatamata 157sentimeetrisele kõrgusele käitub Altea nagu tavaline madal sõiduauto. Kuigi rattad-rehvid on 16tollised, ei teki sellest mingeid ebamugavusi. Tõe huvides tuleb lisada, et proovisõiduautole olid juba alla kruvitud talverehvid ning need on teadagi pehmemad. Paraku läks märg tee lamellrehvide jaoks kümne plusskraadi juures üle mõistuse libedaks. See aga andis võimaluse kogeda Altea täpselt töötava rooli tööd ning veenduda, et ESP ei lase autol omasoodu metsa poole liikuda.

Seat Altea 1.6 Reference

 Disain

 5

 Tehnika

 4

 Kiirus

 3

 Nauding

 4

 Praktilisus

 5

 Hind

 5

Järeldus: Ideaalilähedane kombinatsioon emotsioonidest ja igapäevavajadustest.