Lennuamet on firmale andnud ka lennuettevõtja sertifikaadi äriliseks reisitranspordiks ELi piires.

Kas see kõik ei tähenda mitte, et Vaikmaal on Estonian Airis huvide konflikt, küsivad lennundusasjatundjad.

Praegu lubab sertifikaat Nordic Jetil kasutada vaid väikseid propellerlennukeid Beech A36AT. Samas on uute lennukitüüpide lisamine olemasoleva lennuettevõtja portfelli oluliselt lihtsam kui litsentside ja lubade taotlemine nullist.

Vaikmaaga seotud ettevõtetest on veel vähemalt kaks seotud otseselt lennundusega – mullu mõni tuhat eurot kahjumit teeninud Nordic Aircraft Service tegeleb põhikirja järgi lennundustehnika ja varuosade ning materjalide ostu-müügi, samuti lennundustehnika rentimise ning remondiga. Teine firma – Nordic Air - aga õhusõidukite ostu, müügi, vahenduse ja rendiga.

*****

Märten Vaikmaa kommentaarid saaabusid toimetusse kahepäevase ootuse järel vahetult pärast lehe trükkiminekut. Lennufirma omamist selgitas Estonian Airi noukogu liige vajadusega hooldada selle kaudu tema enda ja tema sõprade väikelennukeid. "Enne meid oli turul ainult üks väikelennukide hooldust teostav ettevõte ja puudus tervislik konkurents," rääkis Vaikmaa. Ka lennundusettevõtja sertifikaadi omandamise põhjus tulenevat Vaikmaa "isiklikust lennundushuvist ja kiirest elustiilist tingitud lennutranspordi vajadusest. /---/

Pärast mitme aasta pikkust rangelt reguleeritud taotlusprotsessi väljastas Lennuamet lennundusettevõtja sertifikaadi, mille alusel saab ühemootorilise Beechcraft A36AT väikelennukiga (peale piloodi on lennukis 4 reisijakohta) teostada ka ärilist reisijatevedu. See tähendab, et vastava sertifikaadi alusel on võimalik soovi korral teostada."

Suurema äri käivitamist Vaikmaa reaalseks ei pidanud. "Iga lennuki lisamine millel on rohkem kui üks mootor, rohkem kui 9 reisijat ja survestatud kabiin, eeldaks kõikide manuaalide täielikku ümberkirjutamist (400-500 lehekülge). Esialgsete koostamine võttis aega ligi 2 aastat."