Varem Jaanus Rahumägi heaks töötanud Moschella ütleb Ekspressile, et 44aastane St Ola on väga tugeva kerega ja robustne, mis teeb ta piraadiküttide jaoks ideaalseks laevaks, mille kaudu korraldada logistikat, inimeste ja varustuse vedu ning majutust. Laev kohandatakse India ookeanile sõiduks nii, et sinna tuleb konverentsikeskus, täismahus jõusaal, internetituba, söökla ja helikopteri maandumisplats. Kui logistikat saab korraldada merelt, ei pea piraadikütid nii palju maismaal käima. “Parem on anda laevale uus kasutus, millega on võimalik teenida kenasti kasumit, kui müüa see lihtsalt vanarauaks,” ütleb Moschella, kes on alates veebruarist Leedole kuuluva Tuule Grupi projektiekspert.

India ookeanis pakuvad laevaomanikele piraatide eest kaitset sajad ettevõtted, Leedo võib oma aluse välja rentida ükskõik millisele neist. St Ola, mis on varem reisijaid vedanud ka mandri ja saarte vahet, hakkab tööle ehk juba tänavu ning võib India ookeanile jääda aastateks. Saaremaa Laevakompanii juhatuse esimees Tõnis Rihvk lisab, et kuna St Ola sõidab Eesti lipu all, saavad seal tööd ka mõned Eesti meremehed.

Saaremaal kohvikuid pidav 63aastane Moschella ise St Ola meeskonda ei kipu. “Olen selleks natuke liiga vana ja paks.”