Kuidas otsustasid meile kõige lähemad kohtunikud. Soomlase Matti Merilinna punktid jagunesid üsna ühtlaselt: Mazdale 7, Fiatile ja Kiale 5, Fordile 3, Mercedesele ja Peugeot'le 2 ning Nissanile 1 punkt. Venelane Mihhail Podorožanski samuti äärmustesse ei laskunud: Fiat 6, Mazda ja Ford 5, Peugeot 4, Nissan ja Mercedes 2 ning Kia 1. Seevastu teine venelane Vadim Ovsjankin eelistas selgelt Fiati (8 punkti). Peugeot sai temalt 5, Mercedes 4, Nissan 3, Mazda ja Ford 2 ning Kia 1 punkti.

Millega aga pisike Fiat otsustajaid võlus? Tomaš Hyan Tšehhimaalt, kes andis hilisemale võitjale seitse punkti, võttis asja ilusasti kokku: "Fiat 500-l on suurepärane disain, mitte lihtsalt retro. Samal ajal on see moodne auto avara kabiini, väga heade sõiduomaduste, võimsate mootorite ja sugugi mitte vähetähtsana eeskujulike turvanäitajatega (EuroNCAPi viis tähte). Meie maailmas, kus autod on aina sarnasemad, on see hea näide, kuidas vältida üheülbalisust, kasutades samas kõige moodsamat tehnoloogiat."
Ka teise koha saanud Mazda 2 kuulub väikeautode kilda, ent on Fiatist suurem ja kindlasti praktilisem. Ka lennukat disaini võib pidada positiivseks, kuid 500 kõrval osutus see kahvatuks.

Kolmanda põlvkonna Ford Mondeo on kahtlemata väärt sõiduk. Seda enam, et samale baasile ehitatud S-Max osutus tiitlivõitjaks aasta tagasi. Aga ju olid konkurendid seekord lihtsalt liiga kõvad. Silma hakkab ka huvitav areng: esimese põlvkonna Mondeo valiti 1994. aasta autoks, teine sai 2001. aastal teise ja kolmas nüüd kolmanda koha.

Fiatile oli see konkursi 44aastase ajaloo jooksul juba üheksas esikoht. Lisaks on kaks korda tiitli pälvinud Fiati tütarfirma Alfa Romeo ja ühel korral Lancia. Viimati valiti Fiat aasta autoks 2004. aastal, kui žürii eelistas Fiat Pandat. Väärib märkimist, et ka 500 tehnika pärineb suures osas just Pandalt.

Euroopa aasta auto 2008
1.
Fiat 500 punkte: 385
2. Mazda 2 punkte: 325
3. Ford Mondeo punkte: 202
4. Kia Cee'd punkte: 166
5. Nissan Qashqai punkte: 147
6. Mercedes-Benz C-klass punkte: 128
7. Peugeot 308 punkte: 97