Futu-disain on kirgede ja klassika päralt?
Kohe alguses ütlen ära, et nii sisutihedal tootedisaini-, arhitektuuri- ning moeüritusel pole mina veel käinud. Tempokalt modereeritud targad ettekanded, tõelised tipptegijad, põnev näitus, mainekate auhindade jagamine. Naoto Fukasawa – keda olid sõitnud kuulama isegi fännid Jaapanist – rääkis Muji brändi kontseptsioonist – ehk siis lihtsate asjade võlust. Kuulus on selle sarja seinale paigaldatav CD-mängija. Õhu liikumisest tekkiv heli on eeskujuks olevale ventilaatorile hommage’iks. Fukasawa kõneles, et saab ideid põhiliselt argielust, näiteks konide kustutamine raudpiiretele tekitas temas idee luua igasugu äärtesse sisseehitatud “tuhatoos”.
Veidi ehk naeruväärsegi egotripiga – alul oli mehel plaaster suul etc. – esines sisearhitekt Fabio Novembre, kes on ennast kuvanud nii revolutsionääri, Jeesuse, kung fu sõdalase kui ka rocktähena: “Ole iseenda messias, siin pole kedagi teist oodata,” oli tema motoks. Poola päritolu ning nüüd põhiliselt Suurbritannias elav moekunstnik Arkadius oli kõige kirglikum. Kui enamik skandinaavlasi ülistas Ikead ja H & Mi, siis Arkadius kritiseeris teravalt Hennes & Mauritzi uut turustuskampaaniat, kus põhiliseks “nimeks” Stella McCartney: “Andke ometi noortele, praegu veel nimetutele, kuid andekatele disaineritele võimalus! Ärge eelistage ainult seda, kellest on saanud tuntud tegija, kuna tema on isa on kuulus kitarrist!”
Lara Bohinc – sloveenia päritolu ehete ja käekottide kavandaja, kelle loomet kannavad nii Britney Spears kui ka Lucy Liu – leidis, et tuleviku disain on pigem klassika tõlgendamine. Prominendi suust muidugi üllatav kuulda, et metallidest kuulub sellesse valda ainult kuld. Isegi hõbe oli särasilmse Bohincu arvates moe-metall. No palun. Itaalias resideeruv Stephan Hamel arvas oma koostöökogemuse põhjal klassikute Mendini ja Sottsassiga, et peaks ikka rohkem andma võimalust uutele disaineritele. Rohkem võiks olla tootedisainis sümboolsust, tähenduslikkust ning kirge, jäi mitmest sõnavõtust kõlama.