Näitus esitleb paljusid kunstiajaloos olulisi autoreid (neile paljuski tüüpiliste, kuid siiski vähetuntud töödega – see pole niivõrd etteheide kuivõrd nending), kelle originaale pole siin kas kunagi nähtud või siis on kohtumisest möödas lubamatult pikk aeg. Normandias tegutsenud varaste vabaõhumaalijate, impressionistide ning puäntillistide võluvasse valikusse kuulub üle 60 teose alates romantismigeeniuste Theodore Gericault’ ja Jean-­Baptiste-Camille Corot’ 1820. aastate töödest ja lõpetades Albert Marquet’ ja Raoul Dufy fovistlike ning Edouard Vuillard’i impressionistlike peisaažidega 20. sajandi esimesest kümnendist. Viimase kolme kunstniku hilisema loominguga tutvus eesti publik muide 1939. aastal Tallinna Kunstihoones toimunud Prantsuse kunsti suurnäitusel. Kõige kuulsam eksponent oma rannavaatega “Etretat” (u 1864, pildil) on aga impres­sionismi peaideoloog Claude Monet. Kui tuua 32 autori seast esile veel sellised maailmaklassi suurkujud nagu Gustave Courbet, või ka Eugène Boudin, Charles Daubigny ja Jacques Villon, peaks olema näituse kvaliteet selge. 

Rida kohalikke normandia päritolu n-ö väikemeistreid on suurtele nimedele ühtaegu nii koolkondlikuks fooniks kui annavad tunnistust impressionismiseguse väljenduslaadi laiast levikust 19. sajandi lõpul väljaspool Pariisi.

Kuni 10. jaanuarini 2010 kestva näituse koostaja on Alain Tapié (Lille’i Kunstimuuseumi peakonservaator) ja Kumu-poolne kuraator Tiina Abel. Kiitust väärib ka 19. sajandi Normandia kunstimüüdi populaar­sust selgitav kataloog.