HOMSES EKSPRESSIS: Kuidas kortereid üles vuntsitakse, et ostja liimile võtta
Home staging on 70ndatel aastatel Ameerikas sündinud tegevus, mille eesmärk on kujundada müügis olev kinnisvara selliseks, et ostja suudaks end sinna sisse elama kujutada. Tõlkes tähendab see “kodu lavakujundust”. Kodu misanstseeni. Kodust tuleb teha lava, mis ostjaid ligi tõmbaks. Selle abil lüheneb müügiperiood (kolmandiku kuni poole võrra) ja tõuseb hind (USA asjatundjate sõnul keskmiselt 6 protsenti).
Sisekujundaja lähtub koduomaniku individuaalsusest, tema maitsest. Home stager’i
eesmärk on individuaalsusest lahti saada. Eemaldada tuleb kõik, mis
meenutab eelmist elanikku. Perekonnafotod, nipsasjad, mustuse rant vanni
servas, koerakarvad. Liiga omapärast värvi seinad.
Siin on mängus suured rahad. Kui osav staging võimaldab müügihinda
kergitada tuhandete eurode võrra ja korteri vigadest mööda vaadata,
tekib küsimus: kus lõpeb teater ja algabki vale?
Eesti Ekspress kirjutab sellest, missuguseid nippe kasutavad kinnisvaraasjatundjad ostjate liimile püüdmiseks. Loe 29. juuli numbrist.