20.06.2008, 00:00
Ka sina, Lexus
Nelisada hobujõudu “väikese” Lexuse keres kõlab mõnele paljutõotavalt, mõnele aga kurjakuulutavalt.
PR-inimestel oli kõvasti seletamist, kuidas muidu
säästlikele hübriididele rõhuv Lexus
nüüd
niisuguse bensiinipõletajaga (V8 5 l / 423 hj) välja tuli.
Ametlik teooria kõlab, et Lexus IS-F on konkurentidest
säästlikum (ja saab hakkama 95oktaanilise bensiiniga).
Tegelikkus on see, et ei saa ju lasta sakslastel (M3, C63 AMG, RS4) kogu koort
riisuda. Turg Euroopas pole suur, ehk vaid 5000 autot aastas, aga see-eest
prestiižikas ja aitab hästi imagot upitada.
IS-F näeb
sakslastest võistlejatest välja saledam ja seksikam, kuid mitte
üleliia silmatorkav: diskreetsed tiivalaiendid, kitsas spoileriliist
pakiruumi kaanel, difuusor tagaosa all, aga seegi tagasihoidlikes
mõõtmetes. Tumedaks värvitud autol ei paista isegi kiire
sõidu jaoks hädatarvilikud pidurite õhuavad välja.
Sõiduki olemust reedavad esmapilgul vahest ainult neli
kunstipäraselt pakitud summutitoru autopäras.
Mootor
joriseb rahulikult, tippvõimsus saabub juba 6600 p/min peal.
Kaheksaastmeline automaatkäigukast ja peagu lõpmatu
võimsusvaru lubavad maanteekiirusel liikuda viimase käigu ja 1400
minutipöördega. Ent see loidus on vägagi petlik. Tasub vaid gaas
põhja vajutada, kui automaatika vahetab korraga viis(!!!) käiku
alla ning masin sööstab edasi nagu katapuldist visatult. Kiirendus
muudkui kestab ja kestab ja kestab.
Seejuures istub IS-F väga
kõvasti maa küljes ega lase isegi ilma ESPta kiirendamisel end
lihtsalt külglibisemisse viia. Muidugi eeldusel, et tegu on sileda
asfaldiga. Pinnatud tee jätab seevastu täiesti kiilasjää
mulje ning seal on sõidusuuna hoidmisega omajagu tööd.
Õnneks on libisemine tagumikuga hästi tunda ning kiire ja tundliku
rooliga saab seda hõlpsalt hallata.
ESP-l on olemas ka
lõdvem režiim, kuid 60 km/h ületamisel hakkab elektrooniline
vahikoer jälle täie rangusega tööle. Ent isegi sel juhul
jätab täisjõuga kiirendamine nii esimesel kui ka teisel
käigul laiad mustad kummijäljed asfaldile.
Sõidumugavusega IS-F ei hiilga. 19tollised rattad ja kõva
vedrustus muudavad kulgemise väsitavaks. Kõiki teel leiduvaid
kivikesi masin just üle ei loe, aga kõrvalteedele laotatud
laineline asfalt vaevab reisijaid hirmsasti. Otsesõitmine raskusi ei
valmista, isegi tugevalt roopas tee ei sega. Meie pealinna lagunenud
uulitsatest aga tasuks selle sõiduriistaga küll eemale hoida.
Esinevalt tavalistest IS-sedaanidest on IS-Fi kabiinis
vaid neli kohta. Kõik istmed on nagu omaette pesad, mugavad ja
turvatunnet sisendavad. Juhiistme reguleerimisvõimaluste osas
jääb IS-F mõnest konkurendist aga maha.
Kabiini viimistlus on kiirele sõidukile sobivalt tumedates toonides.
Tava-IS ei erine kuigi palju lihtlabastest Toyotadest, IS-F aga jätab
mitme kraadi võrra soliidsema mulje.
Mugavusvarustus on nii
täielik, et juurde saab tellida ainult katuseluugi. Kummalisel kombel
jääb aga olmeelektroonika muule arengule jalgu. Tootja väitel on
šikil Mark Levinsoni audiosüsteemil olemas ka iPodi ühendamise
võimalus. Lähemal vaatlusel osutub see lihtlabaseks
analoogsisendiks. Sõbrad, keda te petta üritate, kuhu USB-liides
jäi? Isegi Kia Picantos on see olemas. Ja millal hakkavad
navigatsioonisüsteemi neli DVD-plaati ka Eesti kaarti sisaldama?
Aga need on vaid detailid. Lexus IS-F on kiire, ilus ja rõõmu
pakkuv. Nüüd tuleb veel lahendada põhiküsimus: kus temaga
sõitmist nautida? Maanteel saabub lubatud kiirus ühe pauguga,
ringraja jaoks on IS-F natuke liiga raske
. Kas saksa autobahn’id on tõesti ainus võimalus?
Lexus IS-F | |
Mootor | V8 4969 cm3 |
Võimsus | 423 hj |
Tippkiirus | 270 km/h |
Aeg 0–100 km/h | 4,8 s |
Tühimass | 1700 kg |
Pikkus/teljevahe | 4660/2730 mm |
Pakiruum | 378 l |
Kütusekulu (B) | 11,4 l / 100 km |
CO2 pääst | 270 g/km |
Hind alates | 1 096 300 kr |