segi aknalaual asetsev keraamiline punsu on selles kabinetis vaguni kujuga. Tuba asub Rocca al Mares Audi sildiga kõrghoones ja sellest avaneb hunnitu vaade Kopli lahe jäisele lagendikule ja veel poolele Tallinnale. Silmapiiril kõrgub Toompea. Kabineti peremehe, Vene kapitalile kuuluva raudteefirma Spacecom juhataja
Oleg Ossinovski
nägu väljendab sulaselget nõutust. Tema mõistmiseks peame tagasi minema möödunud aastasse, kui Harju Maakohus oli mõistnud Ossinovski firmalt riikliku Eesti Raudtee kasuks välja 242 miljonit krooni. Ossinovski pakub, et maksab vaid 60 miljonit krooni. Iga vähegi ajusid omav inimene küsib siinkohal, et miks peaks riigifirma kinkima venelaste ettevõttele üle 180 miljoni krooni. Ossinovski arvates tahab aga kingitust teha hoopis tema! Asi on selles, et Spacecomi juristid eesotsas
Marti Häälega
maalivad raudteeturu minevikust, olevikust ja tulevikust süsimusta pildi: Eesti Raudtee küsis Ossinovski firmalt raudtee kasutamise eest üle mõistuse suurt tasu, oma kliente teenindas aga dumpinghindadega. Sellega peletas-suretas Eesti Raudtee konkurente. Sisuliselt jäi raudteeturg konkurentsile avamata, kuigi Euroopa Liiduga ühinedes lubas Eesti seda teha. Kui nüüd Ossinovski Brüsselisse edasi kaebaks, võiks Euroopa Komisjon määrata riigiraudteele hiiglasliku trahvi, mis võrdub kuni kümme protsendiga käibest. Lisaks saavad Spacecom ja teised firmad nõuda peedistamise eest eraldi hüvitust. Kokku ähvardab Eesti Raudteed kuni 800 miljoni krooni suurune kaotus. Aga kui Eesti Raudtee võtaks vastu 60 miljoni krooni suuruse kompromissi, jääks ära nii Brüsselisse pöördumine kui palju muud jama.
Riigiraudteed teenindav Leon Glikmani
advokaadibüroo naerab Ossinovski hoiatused välja: Brüssel ei võta tema kaebust menetlusse!