Eesti "Cobra"

Näituse nael oli kahtlemata Eesti "Cobra" – legendaarse sportauto esimene kodumaine kloon. Kuivõrd Cobra nime kasutamine koopiate puhul on keelatud, kannab masin ametlikult nime Rex R-12. Ka selle sõiduki autor on Vilgaste-Rexide loojana tuntuks saanud Mati Kits.

Fännide hulgas on kuuldused kohe-kohe valmivast Cobra kloonist liikunud vist juba kolm aastat, kuid Mati Kitse väitel hakkas ta sellega tegelema alles poolteist aastat tagasi. Esimene eksemplar pole veel korralikku sõiduproovi läbi teinud, kuid numbrilised eeldused on paljulubavad. R-12 oli välja pandud Autolehe stendis, kus sõiduki olulisus paraku tavapublikule täiesti teadmata jäi. Rexi staatusega oleks kooskõlas olnud prožektorivalguses küütlev kõrge pöörlev poodium keset suurt näitusehalli.

Välimuselt vastab Rex üsna täpselt originaalile, kuid kere all peituv kandeosa (toruraam) on täiesti teistsugune. Ka auto sisule pole midagi ette heita, viimistlus on teostatud maitsekalt ja kvaliteetselt. R-12 kapoti all pole mitte V8, vaid Toyota Supralt pärit turboga kolmeliitrine reaskuuene. Mati Kitse sõnul olevat seda olnud päris raske ära mahutada. Mootor arendab 239 hj ja 344 Nm, jõuülekanne on viiekäiguline ja käsilülitusega. Auto arvutuslik tühimass on 950 kilo, tippkiirus 250 km/h.

Pobeda V12

Ka Eesti tuntuim "tuuner", Hüüru mees Mati Leivategija oli väljas oma senise karjääri vingeima sõidukiga. Musta Pobeda mootoriruumi on mahutatud 7. seeria BMWlt pärit 12silindriline mootor. Seejuures on kere väljastpoolt muutusteta ja kapoti all peituva "hobusekarja" olemasolu võib vaid aimata.

Auto kabiin on välja peetud originaalilähedases stiilis (näiteks rooli ongi ehtne Pobedalt pärit "baranka"), kuid muidugi märksa kvaliteetsemas teostuses. Juhi jalgadel on "pobis" küll üsna kitsas, sest suur mootor ja lisaseadmed nõudsid keskkonsooli laiendamist. Istmed meenutavad diivaneid, kuid pakkusid vähemalt seisvas autos esmaklassilist istumismugavust.

Seeriaautod

Värskeim uudismudel Motorexil oli Volkswagen New Beetle Cabrio. Katuseta "Põrnikas" debüteeris Euroopas kõigest kolm nädalat varem Genfi autonäitusel. Tegemist oli puhtalt silmailuga, vaevalt seda autot Eestis üle ühe-kahe eksemplari ostatakse. Segab kindlasti ka kõrge hind ja ega tagaistmed kah päris täismõõdulised pole.

Ford presenteeris kaht uudist. Focus RS on kiireim sellenimeline mudel, StreetKa aga üliefektne pisikabriolett.

Esmakordselt olid Motorexil väljas Ferrari ja Maserati. Esindatud olid odavamad mudelid 360 Modena ja Coupe GT. Stendis jagati ka hinnakirju – odav Ferrari maksab umbes 2 miljonit krooni, Maseratit ostes võib hakkama saada ligikaudu kolmandiku võrra väiksema summaga.

Eksootilisuselt on Ferraride-Maseratidega võrreldav ka "väike" Hummer – mudel H2. Seevastu luksusmaasturid Volkswagen Touareg ja Volvo XC90 saavad meil ilmselt varsti üsna tavalisteks ning Porsche esimest maasturit Cayenne on juba kaks eksemplari tänaval liikumas.