COPTERLINE
Viimasena Copterline helikopteriga sidet pidanud lennujuht ütleb, et enne allakukkumist tegi lennumasin õhus kummalisi manöövreid.
LAHKUMINE: Kopteriväljaku valvekaamera pilt reisijatest minekul Copterline saatusliku lennu pardale. Hukuni on jäänud mõni minut. LEHTIKUVA/HELSINKIN SANOMAT/MARJAANA MALKAMÄKI
10. august 2005. Kell 12.39 tõuseb Tallinnast Linnahalli katuselt õhku Copterline"'i liinikopter ja võtab suuna Helsingisse. Neli minutit hiljem kukub kopter koos neljateist inimesega merre. Ekspress taastab sündmused, mis juhtusid vahetule enne ja pärast katastroofi.;Tekst Mihkel Kärmas, Jüri Muttika, Krister Kivi, Argo Ideon ja Sulev Vedler.
RAUNO VOLMAR / EPL
Copterline sai mullusuvises katastroofis kaotatud lennumasina eest kindlustusfirmalt hüvitiseks seitse miljonit dollarit, hukkunute pered on saanud aga vaid paarisaja tuhande krooni ringis.
POLITSEI
ISTOCKPHOTO
Eesti kohtud on hakanud kannatusi, hingepiina ja kaotust lõpuks kompenseerima ka seitsmekohaliste rahasummadega, kuid lahenditeni jõudmine võtab sageli aega aastaid, kui mitte aastakümneid. Enamasti pole eestlastel aega ega raha, et nii kaua kohtus käia.
LAHKUMINE: Kopteriväljaku valvekaamera pilt reisijatest minekul Copterline saatusliku lennu pardale. Hukuni on jäänud mõni minut. LEHTIKUVA/HELSINKIN SANOMAT/MARJAANA MALKAMÄKI
2005. aastal aset leidnud 14 hukkunuga lennukatastroofi uurimiskomisjoni raport kavatsetakse avalikustada 11. augustil, teatab majandus- ja kommunikatsiooniministeerium.
Copterline’i õnnetuses uppus koos 14 inimesega pea 200 000 kroonine viiul.
"Lohakust seal muidugi oli": Kopteriõnnetuse vastutav uurija Tõnu Ader hoiab käes Tallinna lahel alla kukkunud Sikorsky S76C mudelit. (Mati Hiis / Õhtuleht)
Eesti parimad uurijad töötasid viis aastat selle nimel, et 2005. aasta kopteriõnnetuse süüdlased kohtu alla anda. Miks see ei õnnestunud?