Üle hulga aja polnud esikolmikus ühtki Toyota mudelit, ent Auris, RAV4 ja Avensis hõivasid kohad neljandast kuuendani. Pikki aastaid tipus trooninud Toyota Corolla on kaotanud oma staatuse ehitusfirmade objekti- ja projektijuhtide lemmiksõidukina, just tema koha hõivas Škoda Octavia. Sama hästi sobib Octavia ka paljude muude elualade töötajatele ja tavalistele peredele ning kui lisada veel mõistlik hind ja korralik kvaliteet, ongi edu retsept käes.

Ehkki aastakokkuvõttes jäi Nissan Quasqai "alles" kolmandaks, on ilmselgelt tegu uue superhitiga. Detsembris tõusis Qashqai enimregistreeritud autoks ja kõigi märkide järgi kerkib peagi Honda CR-V asemel eestlaste "rahvusmaasturiks". CR-V on iga põlvkonnavahetusega muutunud üha ruumikamaks ja mugavamaks, samas on hindki pidevalt tõusnud. Qashqai on ainult natuke väiksem, aga märkimisväärselt odavam ning äsjane põlvkonnavahetus andis juurde nii sisemist lihvi kui ka välist vurhvi.

Esikümne lõppu mahtusid veel kolm linnamaasturit (millest üllatuseks võib vast lugeda ainult Subaru Foresteri) ja paljudes ankeetide-küsitluste järgi maailma parimaks autoks osutunud Volkswagen Golf.

Ehk lühidalt öeldes üsna tavaline ja igav tipp, nagu müügikokkuvõtte (sest mida see arvelevõtmiste hulk muud näitab) puhul ikka. "Hall, metallik, diisel" nagu ütleb üks paljutsiteeritud reklaam.

Hoopis värvikam pilt avaneb tabeli lõpuosas. Seal on 44 mudelit, mida aasta jooksul lisandus registrisse üksainus: mitmesugused autoelamud, Cadillac Escalade, Fiat Qubo, Peugeot 107 ja 108, Toyota Urban Cruiser...

Või tõelised eksoodid, mis igal autohuvilisel südame põksuma panevad: Alfa Romeo 4C, BMW i8, Donkervoort D8 GTO, Ferrari FF, Lamborghini Aventador ja Huracán, Rolls-Royce Phantom Drophead Coupé ja Wraith. Nüüdseks tootmisest mahavõetud Lambo Gallardosid registreeriti lausa kaks.

KohtMark, MudelArv
1.Škoda Octavia976
2.Honda CR-V824
3.Nissan Qashqai679
4.Toyota Auris649
5.Toyota RAV4623
6.Toyota Avensis583
7.Dacia Duster518
8.Volkswagen Golf489
9.Kia Sportage462
10.Subaru Forester444
11.Renault Megane419
12.Škoda Rapid414
13.Kia Cee'd396
13.Toyota Corolla396
15.Honda Civic386
16.Volkswagen Passat378
17.Subaru Legacy376
18.Renault Captur319
19.Renault Megane Scénic305
20.Volkswagen Tiguan297
21.Toyota Land Cruiser 150286
22.Peugeot 3008285
23.Peugeot 208280
24.Citroën Berlingo269
25.Škoda Superb256
26.Suzuki SX4249
27.Ford Focus226
28.Toyota Yaris203
29.Nissan Leaf202
30.Renault Clio195
31.Mazda 6190
32.Hyundai i20181
33.Fiat 500174
34.Peugeot 508171
35.Opel Mokka167
36.Škoda Fabia162
37.Volkswagen Jetta158
38.Opel Astra157
39.Škoda Yeti145
40.BMW X5142
40.Peugeot 2008142
42.Jeep Grand Cherokee139
42.Mazda 3139
44.Peugeot 308138
45.Volvo XC60137
46.Hyundai ix35135
47.Subaru XV133
48.Honda Accord129
49.Hyundai i30126
50.Seat Leon125
51.Nissan Juke117
51.Nissan Note117
53.Ford Tourneo116
54.Volkswagen Polo109
55.Dacia Sandero102
56.Ford Fiesta100
56.Mitsubishi Outlander100
58.Audi Q593
58.Audi Q793
58.Citroën C4 Picasso93
61.Dacia Logan87
61.Renault Trafic87
63.Hyundai i4085
63.Mazda CX-585
65.Peugeot Partner83
66.Citroën C480
66.Kia Rio80
68.Toyota Verso79
69.Škoda Roomster77
70.Opel Insignia76
71.Volvo V70/XC7075
72.Volkswagen Transporter/Multivan74
73.Fiat Freemont73
74.Audi A668
75.Volvo S60/V6067
76.Mercedes-Benz S-Klass65
77.Kia Optima63
77.Land Rover Range Rover Sport63
79.Peugeot 500862
80.Nissan X-Trail60
81.Opel Corsa59
82.Chevrolet Trax57
83.Volkswagen Golf Sportsvan55
84.Suzuki Jimny54
85.Chevrolet Cruze53
86.Porsche Cayenne52
87.Lexus RX51
87.Volkswagen Caddy51
89.BMW 5. seeria50
90.Citroën C-Elysée48
90.Citroën Jumpy48
92.Mitsubishi Asx47
93.Volkswagen Up!46
94.BMW 3. seeria45
94.Dacia Lodgy45
94.Hyundai Santa Fe45
94.Volkswagen Touareg45
98.Kia Carens43
99.BMW X342
99.Kia Sorento42
99.Peugeot Expert42
99.Toyota Land Cruiser 20042

Eestlased on teadagi maasturirahvas ja seda kinnitab ka statistika. Maastur on tänapäeval äärmiselt lai mõiste, selle sisse mahuvad kõik alates pisikestest Suzuki Jimnyst kuni saunasuuruse Ford Explorerini ja ürgdžiibilikust Jeep Wranglerist kuni BMW X6 suguste asfaldielanikeni. Liiklusregistris võeti arvele 7759 uut maasturit, mis moodustas tervelt 37 protsenti kõigist uutest autodest. Margiti on pilt veel kummalisem. Jeep ja Land Rover toodavad teatavasti ainult maastureid. Suzukidest oli maastureid 99%, mis pole samuti eriline ime. Aga et maasturid moodustavad üle poole ka uutest Audidest, BMWdest, Minidest ja Porschedest, paneb küll kulmu kergitama.

Maasturite osakaal

KohtMarkMaastureidOsakaal
1.Jeep175100,0%
2.Land Rover125100,0%
3.Suzuki32498,8%
4.Mitsubishi17186,8%
5.Dodge1275,0%
6.Nissan87770,4%
7.Dacia51866,9%
8.Porsche8366,9%
9.BMW23864,2%
10.Honda82459,6%
11.Subaru57758,7%
12.Audi22357,6%
13.Mini1756,7%
14.Lexus8350,3%
15.Chevrolet8047,6%
16.Kia50445,1%
17.Volvo13742,2%
18.Peugeot42834,8%
19.Opel19333,4%
20.Toyota95232,7%
21.Hyundai18030,9%
22.Renault32723,6%
23.Mercedes-Benz7521,6%
24.Mazda8520,4%
25.Cadillac220,0%
26.Volkswagen34219,0%
27.Škoda1457,1%
28.Ford386,0%
29.Citroën243,5%

Eraldi äramärkimist väärivad noobelmargid. "Kolm paksu sakslast" on endiselt eesotsas, juhuslikult ka tähestiku järjekorras: Audi, BMW, Mercedes. Üllatav on vast Mercedese mahajäämus ülejäänud "paksudest". Elektriautotootja Tesla on 19 sõidukiga auväärsel kuuendal kohal, Jaguarist ja Cadillacist eespool. Arvelevõetud noobelautode hulk (1444 autot) aga ei lase kuidagi väita, nagu ajaksid eestlased sõiduki valimisel hirmsasti luksust taga.

Noobelmargid

KohtMarkArv
1.Audi387
2.BMW371
3.Mercedes-Benz348
4.Lexus165
5.Porsche124
6.Tesla19
7.Cadillac10
8.Jaguar6
9.Lamborghini4
10.Rolls-Royce2
10.Maserati2
10.Lotus2
13.Infiniti1
13.Ferrari1
13.Donkervoort1
13.Bentley1

Võimsaim läinud aastal registrisse ilmunud uus auto oli Lamborghini Aventador Roadster, mille 6,5-liitrine V12 mootor arendab 700 hobujõudu. Ühtlasi oli see Lambo ka võimsaim ja kiireim lahtine auto.

Võimsamad registreeritud autod

KohtMudelVõimsus (kW)
1.Lamborghini Aventador Roadster515
2.Ferrari FF486
3.Rolls-Royce Wraith465
4.Bentley Flying Spur W12460
5.Lamborghini Huracán449
6.Mercedes-AMG S 63 AMG 4Matic430
6.Mercedes-Benz S 63 AMG 4Matic Coupé430
8.Lamborghini 140 Gallardo419
9.Audi RS6 Avant412
9.Audi RS7 Sportback412
9.BMW M6412
9.Porsche 911 Turbo S412
13.Mercedes-Benz GL 63 AMG410
13.Mercedes-Benz ML 63 AMG410
15.Lamborghini 140 Gallardo405
16.Mercedes-Benz G 63 AMG400
17.Mercedes-Benz ML 63 AMG386
18.Porsche Cayenne Turbo382
19.Porsche Panamera Turbo382
20.Range Rover375
20.Range Rover Sport375

Uutest autodest kalleim oli Rolls-Royce Phantom Drophead Coupé, mida Eestis ei müüda, aga mille hind Saksamaal algab 458 500 eurost.

Kalleimad registreeritud autod*

KohtMudelHind eurodes
1.Rolls-Royce Phantom Drophead Coupé458 500
2.Lamborghini Aventador Roadster324 000
3.Rolls-Royce Wraith281 000
4.Ferrari FF258 200
5.Porsche 911 Turbo S Cabrio211 260
6.Lamborghini Huracán203 400
7.Porsche 911 Turbo S198 500
8.Bentley Flying Spur W12195 600
9.Mercedes-Benz S 63 AMG 4Matic Coupé171 576
10.Lamborghini 140 Gallardo167 620
11.Mercedes-Benz S 63 AMG 4Matic152 016
12.Porsche Panamera Turbo147 000
13.Mercedes-Benz G 63 AMG140 940
14.Porsche 911 GT3138 240
15.BMW M6 Gran Coupé134 200
16.Maserati GranCabrio134 000
17.Mercedes-Benz GL 63 AMG132 816
18.Porsche Cayenne Turbo129 240
19.Donkervoort D8 GTO126 735
20.Mercedes-Benz S 500 4Matic Coupé126 084

* Hinnad on ligikaudsed, kuna pole teada konkreetse auto varustus. Aluseks on võetud Eestis kehtivad baashinnad. Kui autot Eestis ei müüda, on aluseks Saksamaa baashind.

Kuidas me need arvud saime?

Algallikaks on Maanteeameti igakuised infolehed. Kogusime sealt kokku esmaregistreeritud uute sõiduautode (kategooriad M1 ja M1G) andmed, mille põhjal moodustasime mudelite pingerea. Maanteeamet võtab statistika aluseks "sõiduki valmistajate kaubanduslikud nimetused", mille kohaselt näiteks BMW 316i, 320d ja M3 on justkui erinevad mudelid. Meie võtsime need kokku BMW 3. seeria alla, nii et kui juuksekarva kolmeks ajada, pole tegu mudelite, vaid mudeliperekondadega.

Muidu on aga liiklusregister usaldusväärseim võimalik allikas, ehkki jätab ikkagi automüüjatele võimaluse arvudega mängida ja näidata reeksporditud sõidukeid siis müüdute pähe. Saab ju auto registrisse kanda ja järgmisel päeval sealt jälle maha võtta. Tänavapilti ja arve kõrvutades tekib selliseid kahtlusi õnneks palju harvem kui seitse-kaheksa aastat tagasi.